petek, 2. december 2016

2.dan: Labruge – Rates, 25,5 km, 8 ur

Zvečer spet težko zaspim, čepki ne pomagajo, slišim promet zunaj, zjutraj so petelini in celo letala. Letališče Porto je zelo blizu... Mogoče rabim Camino, da se naučim spat brez Dormea, dobrih povštrov in zvočno izoliranih oken? Mogoče pa sem samo utrujena in malček vznemirjena... Zjutraj se zbudim ob 5h, presenetljivo, naspana. In komaj čakam, da je ura 7, da vstanem in da se začne dan.
Pričaka nas neverjetno roza jutro.
Ponoči mi je bilo mrzlo (zjutraj ugotovim, da zvečer nismo zaprli okno, temveč samo malo priprli), oprane zvečer stvari se niso nič posušili, celo so še bolj mokri, zelo je vlažno...
Pogrešam čelno lučko – zvečer, ponoči, ko so že vsi v postelji in že spijo, jaz pa se šele pakiram in iščem stvari.
Zajtrk in ob 8h štart. Dodo se je odpravil že ob 07.30, se mu mudi, gre do Barcelosa, to je 37 km. Se poslovimo od avstralcev, oni nadaljujejo Camino de Costa.
Ob oceanu hodimo v čisti megli in vlagi.

Hišica ob oceanu:
 Še ena hišica. Gotovo tu stanuje nekdo, ki je zelo odštekan.
Prvi kafič je odprt v vasici Vila Cha, pravi lokal za domačine, si nas kar ogledujejo, pa čeprav so vajeni romarjev. V kavarni so samo moški, niti ene ženske. Ponedeljkovo jutro... Me pa zelo rabimo prvo jutranjo kavo.
 Malo naprej na trgu lahko opazujemo, kako ribiči pletejo in popravljajo mreže.
Kar 3 ure hodimo 10 km do Vila do Conde, vmes je samo kratka pavza za kavo in se preobuti. Hodimo ves čas v megli, vlaga je kar v zraku.
Najprej v mestu opazimo mogočno stavbo samostana Santa Clara, samostan je star že 700 let. 500 let je stavba služila svojemu namenu, potem pa se je malo postarala, pa so jo menihi zapustili. Od tedaj stavba bolj kot ne propada (čeprav na daleč se ne vidi). En čas je bila tu kolonija za mladoletne nepridiprave, pa srednja šola... Sedaj so govorice, da se za 40 let zapuščeno stavbo zanimajo tuje investitorje, da bi tu nastal hotel 5*. Hm, pozicija je že popolna!
Vila do Conde v soncu je očarljivo obmorsko meste, s samostanom in akvedokom. Mesto je priljubljeno pri turistih in je vpisano v vsak vodnik. V samem centru je prijeten trg Republike in lepo urejen park ob reki.

Vila do Conde je ob reki Avi.
V Vila do Conde se že malenkost odmaknemo od oceana, in že takoj skozi oblake posije sonce. Na sliki se prav vidi, kako megla odstopa in se kaže modrina neba.
V centru v parku Republike naredimo postanek, se spočijemo, pojem jogurt, mokra oblačila obesimo na rucake in se odločimo, da se premaknemo iz obalnega na centralni Camino. Pot ob oceanu je lepa v soncu, tukaj pa je vsako jutro gosta megla, morja smo vajene, pot pa je precej enolična. Po prvem navdušenju nad morjem hodimo v glavnem po promenadi ob morju in po lesenemu podestu, na drugi strani pa so skoraj ves čas apartmaji.
Ste kdaj hodili po mestu z mokrimi oblačili obešenimi na rucaki? Me smo tako prehodile dve države...
 Minilo je četrt ure in samostan se že kopa v soncu.

Lutamo po centru mesta, iščemo TIC, da bi si postavili štampiljke, in tako odkrivamo simpatične detajle v mestu.

V daljavi, takoj za hišami se vidi dolg akvedok, prava posebnost mesta.
Cerkev Igreja Matriz ima zanimivo zgodbo. Začeli so jo graditi 520 let nazaj, vir sredstev je bil donacije vernikov, gradnja je počasi napredovala, dokler nekaj let pozneje portugalski kralj Manuel I se ni ustavil v Vila do Conde med romanjem v Santiago (ja, romal je kot vsak drugi »državljan«). Takrat je on hitro ocenil strateški položaj mesta, predvsem za gradnjo ladij, saj so ravno »odkrili« Ameriko in se je trgovalo na veliko. Del davkov od ladjedelstva je šlo za gradnjo cerkve in tako je bila cerkev dokončana 18 let pozneje od začetka gradnje, kar je izjemno hitro, sploh za tisti čas...

Bela  nizka stavba na trgu nasproti cerkvi je Mestni svet.
 V Vila do Conde dobimo štampiljke v TICu in cerkvi pa tudi v trgovini Lojo do Camino. Zbiranje štampiljk je zabavno, zato preštejemo število kvadratkov za štampiljke v credencialu in se omejimo v glavnem na 3 štampiljke na dan. V trgovini smo želele kupiti Jakobovo pokrovačo, školjko, simbol in zaščitni znak romarja, vendar jih nima... Vsi so pa zelo prijazni. Fantu v trgovini smo takoj povedale, da bi kupile školjko, ker pa jo ni imel, je vedel, da nič drugega ne nameravamo kupiti, bil je vseeno izjemno prijazen, natočil je nam vodo v plastenke, pospremil do vogala trga, da najdemo pot, pa še neke napotke...
trgovina Lojo do Camino
Zapustimo prijetno mesto, mimo zelo dolgega akvedoka in zelo lepe cerkve. Akvedok je delal še do 200 let nazaj, ko so menihi vanj pumpali vodo in za neke donacije usmerjali vodo v polja na razdalji 5-7 km od mesta. Ko so samostane ukinili, akvedok je ostal brez »delovne sile«.
Zanimivo – greš na dvorišče, recimo obesiti perilo, tam pa starinski akvedok...
Prehod iz Vila do Conde do Ratesa ni del originalnega Camino, zato povezovalnih poti je več, razdalja je cca. 6-8 km, oznake so slabe ali jih praktično ni. Nam je pot narisala gospa v TICu in dala zemljevid, sicer je vse jasno, a ko sem potem doma gledala zemljevide, druge poti so krajše, čeprav mogoče vodijo ob bolj prometnih cestah.
Na izhodu iz mesta je zelo lepa cerkev – igreja Da Lapa:
Posijalo je sonce in vse je veliko lepše.
Zopet se ustavimo na kavici v lokalu za domačine, kelnarica ne zna niti malo angleščine. Eden od domačinov pomaga z enostavnim prevodom. A kmalu že same znamo naročiti »cafe con leche«...
Pot nato gre večinoma ob lokalni cesti, med vasicami in polji s koruzo. Poleg se vozijo avtomobili. Okolica je zelo podeželska in zelo ne-turistična.
Bakica pere perilo še v starih betonskih oz. kamnitih pralnicah, kakih smo pozneje videle ogromno na Portugalskem.

Prečkamo naselje Tuginho, ki ni z ničemer zanimivo, čeprav je staro. Na izhodu iz naselja pa je lep most (toliko lepši, ker je prvi take sorte) in pred mostom je zelo lepa reka in stara hišica. Tako pot ti podari en biserček.
Kmalu je že naslednje mini naselje – Junqueira in odprti porton pokopališča... Se pravi še 2,6 km je za nami. Gremo mimo lokalne cerkve, še vedno po cesti brez pločnika...

Na izhodu iz Junqueire je križ, kakih je ogromno na Portugalskem in v Španiji, za njim pa je prelepa cerkev Svetega Simona.

Tako zgleda današnja pot - cesta med kamnitimi ograjami naselij in nasadov, hodimo ob cesti, po soncu, punce 100 m pred mano, ker se jaz obiram s fotografiranjem in 100 opravki, ki jih imam na poti...
 Še ena cerkev, ta je že spet drugačne... Azulejos...
Na hribčku se že vidi naslednje naselje – Arcos. Čudovite panorame, hvaležne smo za sončno vreme, čeprav je vroče. A je bolje tako kot jutranji mraz in megla.

Pred Arcosom prečkamo rio Esti po srednjeveškem mostu. Reka Esti ni niti globoka, niti široka, voda je prozorna, slišimo regetanje žab. Lep kraj, a moramo dalje. Mimo gredo domačine, običajen dialog v teh primerih: »Bom dia! Bom dia! Bom Caminho! Obrigado!«
Cerkev v Arcosu je bogato okrašena z azulejos, ni velika, stara je kakih 100-200 let. Kljub temu, da je kraj tako zelo majhen (ne vem, če šteje 50 ljudi), okolica cerkvi je zelo lepo urejena. Danes nasploh gremo mimo veliko cerkva, vse so zelo lepe, svečane, res so mi všeč in upam, da sem vsako fotografirala.
Bližje kot je Rates, naš današnji cilj, več srečujemo piligrimov. Celo »naš« avstralec Kenth je zavil z obalne poti na centralno in del poti proti koncu hodim z njim skupaj. Čeprav danes ga gledamo malo postrani – zjutraj, ko smo se odpravljale, je Slobodanka posodila eni ženski v prenočišču (to bo naša Elke, samo takrat tega še nismo vedele) kremo za utrujene noge. Ta je kremo odložila na mizo, zmeda ob odhodu, nekje pri Vila do Conde se Slobodanka spomni, da kreme ni vzela in je niti ni bilo na mizi, ko je ona odšla. Razen Elke je odhajal samo še Kenth. Posumimo, da je on pobral kremo... Čakamo, da kaj pove, pa ne pove... Zvečer Slobodanka najde kremo v rucaku, avtomatsko jo je pospravila, brez da bi se zavedala. Ampak Kenth je postal za nas malo »sumljiv«. Ker je pač takšen, malo lisjak...
Danes rucak ni več tako težek in moteč. Zato pa se že zavedam, da me boli sklep v boku, pa tudi meča in stopala. Tega se bom še navadila – vsak dan nekaj boli.... Dobila sem tudi dva prva mini-žulja – med prsti na mezincu. OK, tudi to mora biti, sploh pa ker me to nič ne ovira.
Današnja pesem dneva – »Siva pot«. Vsake toliko si jo prepevam, ali celo pojemo na glas.
Rates je majhno, ampak razvlečeno podeželsko naselje. Skoraj ne vemo, kam moramo iti. Prava pot – je zmeraj naravnost. Albergue je stavba z zastavo.
Albergue v Rates je v starinski stavbi, bil je prvi albergue na Portugalski poti. Zelo je prijeten, poleg je majhen muzej in horreo (nekakšna shramba za koruzo). Osebja ni nobenega. Gospa v sosednjem marketu pove, da oskrbnica pride ob 17h in ob 20h postaviti štampiljke v credencial in to je to. Drugače smo sami zase... Čudim se – odlično opremljeno moderna kuhinja, dnevna soba, spalnice – vse je urejeno, nič ne pokradejo in ne uničijo. Kultura! Tudi vse je čisto... Nekdo od oskrbnikov v enem od albergue na poti nam je rekel "to je vaš dom, naredite, kakor želite"... Tukaj v Ratesu smo se dejansko počutile, kot da smo doma. Eden lepših večerov.
Pri gospe v marketu nakupimo nekaj malenkosti za večerjo, pa steklenico vina, pozneje še eno. Tukaj tudi končno kupim školjko za na rucak...
Market poleg kapele
Tudi tukaj ni WiFi (kar je skoraj boljše, tako se družimo, sicer pa vsak tipka v svoj telefon), po tuširanju in pranju uživamo na dvorišču, potem se prestavimo v dnevno, igramo domine.
 Ko se sprazni prva steklenica vina, gremo po naslednjo (market je 10 m proč, še vedno se čudimo portugalskim cenam - steklenica odličnega pitnega vina je 1,67 €)
Z nami za mizo je švabica Pite (je ni na spodnji sliki, ker nas fotografira), ves večer piše dnevnik, jo prosimo, da nas slika pri dominah, pa tudi smo že »veselo razpoložene« od dveh steklenic vino verde. Pita je že tudi »izkušena« caminščica, prehodila je Camino Frances nekaj let nazaj. Tudi z njo se bomo še večkrat srečale.
Zvečer, ko smo že vsi skoraj v posteljah, kot zadnja pride v albergue mlada čehinja iz Prage. Sem je prišla direktno iz Porto, prehodila je danes 40 km. Enostavno je nekje vmes falila prenočišče in je tako hodila vse do naslednjega. Too much... Še sama se je strinjala. Je samo padla v posteljo in dvignila noge gor.
Me smo naredile danes v osmih urah 25,5 km in je to kar v redu.