četrtek, 3. februar 2022

Kreta: Seitan & Stavros beach

Sončno, +28°C

To je zaključni post o potovanju po Grčiji, na konvcu posta še skupni pregled vseh postov. Ker nekaj sopotnikov je že bilo Covid-pozitivnih, ta zadnji dan ni bilo več pravega vzdušja, vsi smo bili malo v skrbeh. A kljub vsemu, smo obiskali še dve čudovite plaže v bližini Chanije - Stavros in Seitan Limani.

V hotelu vedo, da je nekaj naših sopotnikov že nastanjenih v karanten-hotelu, zato nas prosijo, da ne hodimo v restavracijo, če bi bil okužen tudi kdo od nas. Zajtrk dobimo v sobo. Mogoče je še bolje, razgled iz balkona je čudovit. A zaradi skrbi, seveda, ne uživamo toliko.
Po zajtrku obiščemo sopotnike v Corona-hotelu, to je hotel Regina, 3*, 20 km ven iz Chanije, kakih 500 m od morja. Povedo, da je v hotelu nastanjeno manj kot 10 ljudi, sam hotel pa je zelo velik, vodi hotel nek zdravnik, ker so vsi pozitivni, po hotelu ali v hotelskem parku ne rabijo maske. Lahko greš celo do plaže, a ker nisi najbolj zdrav, ti ni toliko do tega. Tudi naši že dobivajo simptome in ostajajo v Grčiji za čas okrevanja.
Ostali smo v redu in gremo na plaže na veliki polotok za Chanijo, tisti, kjer je letališče. Zvečer imamo že let domov. Prva plaža je Seitan Limani beach, le 8 km od letališča. K plaži vodi strma ovinkasta cesta, brez ograj, je skoraj scary, še dobro, da zjutraj ni veliko prometa v nasprotno smer.
Parkirišče na koncu ceste ni veliko, niti ni najbolj urejeno, parkiraš se na skalnatem platoju, ni povsod ravno, moraš se malo znajti. Prej, ko prideš, bolje je, pozneje se vse zaparkira. In, roko na srce, ko je parkirišče polno, je polna tudi plaža, skoraj nima smisla riniti dol.
Pogled s parkirišča na zares majhno plažo spodaj med skalami:
S parkirišča na plažo vodi 10 minut strmega sestopa po skalah. Spuščamo se h plaži, majhna je, se vidi že s steze. To je vse, kar je od plaže:
Potka je urejena, a vseeno dobro je, če je udobna obutev, v natikačih bo težko.
Plaža je majhna, a noro lepa, voda je turkizna. V bistvu je to majhen zaliv ujet med skalami. Čudovito je! Zjutraj je še možno dobiti mesto v bližini skal, tako, da imamo nekaj sence, sicer pa nobenih uslug ali servisa na plaži ni.
Voda je čudovite barve, lahko plavaš vse do "odprtega" morja za skalo. Folk se zabava, pleza na skale in nato skače v vodo. Vsi se fotografirajo, ko si tam, je veliko lepše, kot je na slikah. Veliko krat je obratno, a tam se ne moreš nehati čuditi, kako noro lepo je...

Bolj, ko se sonce dviga, več je ljudi na plaži. To moraš vzeti v zakup, da bo gneča. Naši fantje so ugotovili, da so na tej plaži najlepše punce, kar smo jih v Grčiji na plažah videli, vse so pod 30 let, postavne (tudi moški so bili čisto v redu za pogledat!). Skratka, to je plaža "za nas, lepe" :). Mogoče je kraj res popularen pri instagramerjih ali tiktokarjih, ker je res tako sanjsko ozadje, pa se vsi slikajo :)))
Tam, kjer je nekaj zelenja, tam je potka gor proti parkirišču:

Na plaži, kot da so tam doma, se potikajo 3 koze, iščejo kaj za pod zob, ljudi se sploh ne bojijo. Če boste povlekli jabolko ali banano ven, jo bodo poskušali ukrasti. Nič ne smeš pustiti dostopno, celo ipse ali biškote bodo izvlekli ven iz vrečke... So pa te koze hkrati velika atrakcija na plaži.

Sem kar spremljala, če bo koza skočila v vodo, plezala je na skalo, kot da bi iskala točko za skok :). Ne, ni skočila...
Pogled na skale nad plažo:
Ko je čas za kosilo, se odpravimo s plaže proč, imamo v mislih še eno plažo v naselju, kjer računamo kaj pojesti. Ob poti nazaj, na najvišji točki nad plažo je majhna cerkev, povsem grška, belo-modra. Tu zraven je tudi bar.
Se odpeljemo na drugo stran polotoka, 16 km proč, do naselja Stavros. Ker poti ne poznamo, zaupamo navigaciji, ki nas vozi po poteh skozi oljčnike, celo nas skrbi, a bomo sploh prišli ven, ker so povsem makadamske poti za na njivo... Nekje v sredini polotoka, blizu poti je samostan Agia Triada, želela sem si, da se ustavimo zraven, a toliko smo se zgubljali z navigacijo, da nismo šli iskati še samostan. Do naselja Stavros je 20 minut vožnje, tu pa sta dve veliki peščeni plaži. Na zahodni, manjši, plaži - Gold Coast beach -  so leta nazaj snemali znameniti ples na plaži za film Zorba z Antony Quinn-om. Tja gremo.
Parkiramo se ob cesti ob plaži, obiska je zelo zelo malo. Znamenito Zorba-plažo skoraj ne prepoznamo, sedaj so tu, seveda, ležalniki in vsa oprema. To je urejena organizirana plaža. No, sama plaža pod goro je še vedno zelo lepa, voda je zelenkasta in je kristalno čista. Ker je tu zaliv, je voda tudi zelo mirna, vhod v vodo je zelo položen. Plaža je popolna za otroke. Na drugi strani, za skalami, pa je morje kar precej vzvalovano.

Čisto poleg plaže je nekaj tavern. Izberemo najlepšo, z mlinom. Jemo noro dobro pripravljeni kalamare in hobotnico.

Čudovit ležeren dan, ko lahko obiščeš dve plaži brez hotenja. Tudi od Stavros plaže do letališča je vsega 10 km, 15 minut vožnje. Tokrat nas navigacija pelje po glavni cesti in je vse OK. Tankamo vozila in jih vrnemo na rent-a-car.
Naša PC potrdila so OK za na let, iz previdnosti res si ne dajamo dol mask med poletom ali na letališču. Doma v roku par dni nekateri izmed nas (cepljenih) vseeno zbolimo za Corono, nekateri pa se ne okužijo... Ja, to je riziko potovanj v tem času. A lih tako bi lahko zboleli doma...

Zdaj je že nekaj mesecev, odkar smo se vrnili s Krete, ostali so nam čudoviti spomini na noro lepe plaže, soteske, dobro hrano in počitniško vzdušje.

Še zbirnik vseh postov o Kreti: