torek, 17. marec 2020

Oman. Muscat - predel Mutrah

Soparno, +26°C
All on board 16:30
Danes greva samo po starem delu mesta, ob pristanišču. Danes pogledava Mutrah, živahno srce mesta.

Shuttle nas pripelje od ladje do vhoda v pristanišče. Tukaj na  nas že prežijo taksisti, a danes ne rabimo prevozov, danes gremo peš in celo že vemo, kam moramo.
Pogled na pristanišče in velikanko - jahto umrlega sultana.
 Če bi bila sultan, ne bi se odločila za jahto barve oker. Obvezno bela, ali modra in bela…
 Razgled na Mutrah od obale pri pristanišču:

Vreme je še vedno kislo, nizka oblačnost, soparno, pri nas bi pričakovali vsak trenutek dež...
Krožišče na začetku promenade.
Ob kilometer dolgi promenadi ob morju se sprehodimo do trdnjave Mutrah, ki je na drugem koncu promenade..
Veter nosi valove, ki butajo ob ograjo promenade in zalivajo nepazljivega sprehajalca. Otroci se, seveda, zabavajo.

Delfini v kamnu:
 Pogled na trdnjavo, tja sva namenjena najprej. Spotoma pa si ogledamo še ta predel mesta.
 Mošeja Mutraha:
Danes je petek, v Omanu je prost dan, zunaj je zelo malo sprehajalcev (mogoče, ker sva zgodnja za lokalne razmere). Želiva se kje ustaviti na kavo, ampak ob promenadi sploh ni lokalov, par restavracij je ob tržnici, a je še vse zaprto...

Še kamnite ribe:
Če bi nadaljevali pot ob obali še naprej za hrib (ves čas je pločnik) bi lahko čez 4-5 km prišli do sultanove palače in trdnjav okrog.
Mi2 zavijeva proč z obale, bolj v notranjost mesta, vodilo nam je, da najdemo vhod v trdnjavo Mutrah, v resnici pa si ogledujemo notranjost mesta. 2-3-4 nadstropne hiše, v glavnem bele, nič ni posebno porihtano. Življenjsko je, živo, nam je všeč...

Opazovalni stolpi in ostanki trdnjav vidimo skoraj na vsakem hribu okrog mesta. Ostanki portugalske vladavine in tedanjih nemirnih časov.

Hrib, na katerem stoji trdnjava, moramo skoraj v celoti obiti, saj vhod v trdnjvao je zadaj. Vstop je prost, čeprav poleg je zaprt »ticket office«, mogoče sva imela srečo in ob petkih ne računajo.
V trdnjavo vodi za 3 nadstropja stopnic, iz trdnjave pa je prelep razgled na zaliv, mesto in vso okolico. Zato pa je bila trdnjava postavljena prav tukaj.
 Belo mesto za nama:

Sultanova jahta (obe!!) je kot na dlani:
 Sama trdnjava je bila obnovljena oz. utrjena že v modernih časih, se vidi, da je vse popravljeno, starinska je točno toliko, da imamo predstavo, kakšne oblike je bila nekoč.
No, top je še vedno tukaj.

Strateški položaj:
 Pogled s trdnjave:

Mesto ujeto med hribe:

S trdnjave nekako uberemo krajšo pot na promenado in se vrnemo do tržnice, vhod je tisto "oker" stopnišče:
V enem od odprtih lokalov nama ne želijo vzeti kartice, da bi lahko splili kavo. Ne želiva pa menjati denarja, nimava namena ničesar kupovati. Za nekaj suvenirjev sva že včeraj plačala s kartico.
Zavijeva spet na tržnico souq Mutrah. Tržnice je že odprta, se samo sprehodimo skozi. Kljub petku, vse dela, celo zjutraj, čeprav je v navadi, da je ta dan vse zaprto in so lokalci doma z družino. Nekdo od prodajalcev nam namigne, da trgovci pridejo, če je ladja v pristanišču, to se pozna in res, nas vsi vabijo v svoje trgovine. Tukaj je tista prava arabska tržnica, trgovci so skoraj vsiljivi…
Na tržnici zelo diši po ladanu, ga tukaj proizvajajo. Vse drugo pa je lahko rečem enako, kot na tržnicah v arabskih državah. Veliko je profumov, ceneni suvenirji, obleke a'la 1000 in 1 noč, kičasta bižuterija. Ni nič poceni, omanska valuta je zelo draga. 1 RO (omanski rial) = 2,5 €. Nisva niti menjala, plačujeva kar s kartico. Bova samo 1x doma pogledala in nekako prebolela ;).

Se sprehodimo še po delu za tržnico, je živahen predel mesta za prebivalstvo, je simpatično, ni pa tukaj nobenih turističnih znamenitosti. Nasploh, kar se turističnih atrakcij tiče, v Muscatu je to samo mošeja in Opera ter sultanova palača. Oman je zanimiv zaradi narave in pokrajin ter pristnosti mest...
Freddy se ni moral upreti in si je nabavil značilno omansko kapo - Pumma.  Presenetljivo, kako spoštujejo svoje tradicije, večinoma so vsi oblečeni v bele obleke in pumme.

Se vrnemo proti pristanišču, spet stopimo do Fish marketa. Na zelenjavni in ribji tržnici pa izbira nas navduši, predvsem pa velikost rib. Ogromne so!

Danes ni sonca, vendar je takšna sopara, da komaj hodimo. Pritisk kar pribija. Naša omanska vodička včeraj je razlagala, da se pripravlja na dež, takšna sopara zna se »kuhati« po 3 dni, preden se ulije. Popoldan je bilo res celo par kapljic dežja, nebo pa je ves dan čisto sivo.
Še pred časom se vrnemo na ladjo in si na palubi ladje privoščimo kavo, ki je nisva mogla spiti v mestu.

Na ladji se ves popoldan odvijajo animacijske zabave, od izplutju imamo celo Sail-away party

Pogled na pristanišče:

Pogled na zaliv Mutrah in okolico z morja je res zelo lep. Škoda, ker imamo tako sivo vreme, nad celino hribi so kar zaviti v meglico, tako nimamo dih jemajočih pogledov, ki pa bi tu morali biti...
V pristanišču je zasidrana vojaška ladja.

Razgledi ob izplutju iz Muscata:

Trdnjava, ki smo jo obiskali:

V meglici za hribi se vidi sultanova palača in velikanska vladna palača:

Na ladji sva se že čisto vpeljala v rutino. Večerja v elegantni restavraciji La Bussola, nato še Cabaret show v ladijskem gledališču. Ja, sploh ni slabo na križarjenju :)

Danes plujemo proti Khasabu, omansko mesto na skrajnem rtu polotoka Musandam. Tam bomo jutri in o tem bo naslednji post