sreda, 25. marec 2020

Dubai Frame

Veter, oblačno, dež, +19°C
Dubai Frame je čisto nova atrakcija v Dubaju, le par let. Je  razgledna ploščad v obliki okvirja. Zlatega, kakopak, pa zelo velikega, kot se za Dubaj spodobi. Da so mu dodali še malo vsebine, noter imaš neke vrste interaktivno predstavitev  Dubaja – preteklost – sedanjost – prihodnost. In, kot je v Dubaju običajno, izdelano je zelo kvalitetno in zanimivo, želiš si priti sem in to pogledati, po ogledu pa nimaš občutka, da je bilo »brez veze« in da so samo denar pobrali… Si rečeš – ja, je bilo zanimivo in posebno.

Od postaje metroja Al Jafiliya je do Frame-a (Okvirja) še več kot kilometer peš. Od postaje ADCB razdalja je približno enaka, ne rabi pa prečkati prometne ceste (nad cesto sicer tik pri vhodu v Frame je nadvoz za pešce). Od Al Jafiliye pot ni ravno zanimiva, moraš vse okrog Zabeel parka, ob ograji, do vhoda št. 4. V park ne smeš, oz. lahko, ja – s plačilom vstopnine… Park pa, vsaj čez ograjo, ne deluje nič posebnega, ne za nas – zeleni travnike, nekaj dreves, rožice, sprehajalne poti in otroška igrišča. Tega pri nas v vsakem mestu kolikor hočeš.

»Okvir« je visok 48 nadstropij, skoraj ne moreš verjeti, da je tako velik, še ko si čisto zraven, se ti zdi, da je velik največ za en blok. Tanek je in eleganten, zlate poslikave in poslikave ga naredijo čisto »lahkega«. Vstopnina je 50 AED, cca 12,5 €, kar je čisto OK cena za tako zadevo.
Dokler pridemo iz podzemne do vhoda v Frame, se vreme čisto pokvari. V teh 15 minutah se je pooblačilo, dvignil se je veter, naredila se je meglica, kot bi se pripravljalo na nevihto. Razmišljamo, da je mogoče prišla do sem tista nevihta iz Muscata. Po kopnem sploh ni tako daleč. Mesto deluje kot bi bilo v peščeni zavesi nebotičniki se komaj vidijo. Skoraj bi bilo vredno preložiti obisk Frame-a, a ni kaj, že če sva prišla do sem, greva pogledati kaj se bo videlo…

Šele, ko prideš čisto blizu, razumeš, kako velik "Okvir" je.
Ob vhodu je kratka predstavitev gradnje, nato skozi interaktiven hodnik se sprehodiš skozi preteklost Dubaja. Zelo lepo in domiselno narejeno, vredno je upočasniti hojo in si vse ogledati.
 "Sprehod" skozi stari Dubai:

S hitrim panoramskim dvigalom te peljejo gor, na zgornjo »prečko« Okvirja, ta predel ponazarja sedanjost mesta. Deloma tla »prečke« so steklena. Se vidi vse do dol. Na steklena tla ni lahko stopiti, psiha nas zadržuje. Najlažje se opogumiš tako, da skozi steklo sploh ne gledaš. :) Pogledaš dol, šele ko si že na steklu, pod teboj pa je cca. 300 metrov praznine. Ni enostavno… Je pa zabavno.

Na obe strani »prečke« imamo pogled na Dubaj. Na levi strani je Dubaj preteklosti, Deira in Bastakija in ostali predeli ob Creeku. Na desni strani je Dubaj prihodnosti – nebotičniki Burj Khalifa, Marina, umetni otok Palm Jumeira in vse ostalo… Seveda, škoda ker je ravno kislo vreme in se ne vidi prav zelo daleč. Ob oknih še nekaj interaktivne zabave od daljnogledov, do prikazovalnikov kako nek predel je izgledal 50 let nazaj in sedaj. Si lahko kreiraš »uradni« selfie pa še kaj… Seveda, si lahko privoščiš tudi pijačo, bar obratuje.
 Pogled na vzhod, v "preteklost":

Danes "prihodnst" je v meglici in dežju, Burj Khalifa se komaj vidi:

Se "spoprijateljimo", steklena tla niso več tako strašljiva. Naredimo nekaj fotk skozi steklo. A vidi se samo spodnja prečka "Okvirja" ter delček parka in parkirišča poleg.

Pogled ven:

Zlati krogi zunaj, notri so beli... Zelo je lepo...
 Zlata stena pod nami:
Tisti peš nadvoz, če bi šli do ADCB postaje podzemne. 6-pasovnica (!) je skoraj prazna, je pa danes delovni dan.

Če želiš, lahko kreiraš svojo sliko v "Okvirju", spodaj jo lahko odkupiš...
Na drugi strani zgornje "prečke" te peljejo z dvigalom dol, ponovno v pritličje. Prvi del  je namenjen prikazu prihodnosti. Zanimivo razsvetljeni hodniki, najboljši del pa je mala kinodvorana, polna posebnih efektov. Predstavitveni film te popelje v Dubaj prihodnosti. Oni že vse vedo, kako bo mesto izgledalo ob koncu stoletja!! Ali še prej! Tukaj se nam posveti – Dubaj je mesto prihodnosti. In že sedaj delajo na temu. Imajo vizijo, imajo ideje, imajo znanje, tehnologije, imajo denar za vse to uresničiti in to tudi uresničujejo. Navdušilo nas je toliko, da sva filmček pogledala 2x ;).

Futuristini hodnik:
Dokler pridemo do izhoda, se zunaj ulije, močan naliv, neverjetno, sredi puščave! Se vrnemo nazaj v trgovino s spominki (to mora biti, to ne sme manjkati…).
 Se zabavamo s slikanjem kapljic na oknih:

Galerija pred izhodom:
Nekaj minut počakava noter, presenetljivo, dež hitro poneha. Stopiva ven, veter pa je joj, še ne poneha… Te skoraj odnaša…

Si oblečeva, vse, kar imava s seboj in narediva še cel kup slik. Frame nas je navdušil. Krasna zadeva!.

Ampak veter hitro razpiha oblake in čez nekaj minut (!) je že sončno. Vse to se je zgodilo v roku 1 ure, kolikor sva porabila za obisk Frame-a.
 Sonce!

Na izhodu neki taksist čaka stranke, vprašava, koliko želi do pristanišča. Tip ustreli – 60 AED (15 €), veva, da je to preveč. Se sprehodimo le malce stran, ta isti taksist nas dohiti in ponuja vožnjo že za 50 AED. O, jaz sovražim cenkanje, raje pešačim do metroja. Čez 10 m pomahava nekemu taksiju, ki se pelje mimo, nas brez debate pelje do pristanišča po števcu – 25 AED.

Danes še zadnji večer uživamo na ladji, jutri je že izkrcavanje. Do polnoči je potrebno postaviti kovček ven, zjutraj pa ga dobiš med prtljago že ven iz ladje. Jaz sicer nimam nobenih težav, da bi sama svoj kovček ven iz ladje peljala, a nekomu je to zelo pomembno… Zvečer dobimo v kabino tudi natisnjen račun stroškov. Seveda, niso pozabili računati 10 € na dan za napitnine osebju… Gostov nas je na ladji 2x več kot zaposlenih, zato grobi izračun mi pove, da na vsakega zaposlenega pripada 20 € napitnin na dan. Ni slabo, a? Ali gre ta napitnina kam drugam? No, vse kar je na računu ti kar gladko poberejo s kartice, ki si jo pustil na začetku za plačilo stroškov.