petek, 20. marec 2020

Oman. Kaj početi v Khasabu

Sončno, +26°C
All on board 17:30
Khasab je res majhno mestece na skrajnem severnem rtu Omana, skoraj na punti polotoka Musandam, tik ob ožini med Omanom in Irakom, tisti, kjer plujejo mimo vse tankerji z nafto iz Perzijskega zaliva. Mestece ima prav strateški položaj. Turistom je kraj zanimiv samo zato, ker obala zaliva tu je tako izrezljana in ujeta med hribe, da ta predel imenujejo omanski fjordi.

V Khasabu imamo tendersko izkrcavanje z ladje. Se pravi naša križarka je zasidrana v morju v bližini pristanišča, na kopno nas vozijo s tenderji. Tako kot je bilo to hitro in enostavno na Sir Bany Yas-u, toliko se je zakompliciralo v Khasabu. Najprej si moral prevzeti karto za izkrcavanje, na teh je navedena ura, kdaj lahko zapustiš ladjo. Po zajtrku smo dobili ticket šele za tender ob 10h, zasidrani pa smo že od 09h. Dokler so začeli izkrcavati prve potnike ura je že 09.30. Zelo je zamudno. V gledališču dolgo čakamo na izkrcanje, več kot uro. Ogromno je slabe volje.
 Pogled z morja na hribe v okolici Khasaba:
Na zemljevidu je jasno, kako zelo je izrezljana obala v bližini Khasaba, tja si želimo priti. To je tudi pravzaprav edina atrakcija za turiste v tem delu.
Takoj ko stopimo ven iz cruise terminala, na izhodu nas čaka gruča ponudnikov izletov, ogledov ipd. S čolnom gremo gledati panorame zaliva, obalo in delfine, ki baje jih je tukaj veliko. Za majhen čoln se dogovorimo po 20 € (ali dolarjev) na osebo, skupaj nas je 6 oseb, smo se zmenili že na ladji. Tako je lažje, ko imaš že družbo.
 Do pristanišča za izletniške čolne je cca 150 metrov peš ob glavni cesti.
 Čoln je zelo hiter, vožnja in preskakovanje valov je kar adrenalinsko.
Poleg manjših čolnov kot je naš, so tudi (teh je večina) večji leseni čoni. Tam je več ljudi, najbrž tudi več udobja. Čolni vsi vozijo po približno isti poti, le z manjšim čolnom se lahko bližje približamo obali, smo bolj okretni, kar se je poznalo pozneje pri "lovu" na delfine...
Zavijemo v ozek izrezljan zaliv, pokrajina je res prekrasna, gore so kot čudovito ozadje. Na enem delu srečujemo ribiče, na več mestih v skalah ob obali so spravljene mreže.

Ena redkih peščenih plaž na tem delu, obala je v glavnem skalnata in popolnoma nepristopna.

Panorame:
 Čoln kot je naš drvi med počasnejšimi lesenimi barkami:
 Ponekod se zelo približamo navpičnim skalam.
 Pluli bomo skozi tisto ožino med skalama:
 Ožina, nekaj metrov:
 Na plitvem delu je voda smaragdno zelena, kristalno čista:

Nekje ob skalah vidimo neke ptiče, podobne raci ali kormoranu.
 Raziskujemo obalo zaliva, čudovito doživetje...

V enem od zalivov naš čolnar izžvižga delfine (ne moreš verjeti, da se odzovejo na posebno vrsto žvižganja - posnetek se lahko pogleda na YouTubu), tako en čas mi lovimo delfine, ko pa čoln gre precej hitro in v velikem loku, delfini ujamejo val za čolnom in plujejo v našem valu…. Posebno je, prekrasno. Ker je čoln majhen, zdi se, da delfina lahko dotakneš z roko (čeprav še vedno skoraj nemogoče narediti sliko, saj ne veš, kdaj se bo pokazal iz vode…). Seveda, nismo edini tako »pametni«, poleg nas je v tem zalivu še več majhnih in velikih čolnov, vsi poskušajo se približati čim bližje delfinom, ki se z ladjami igrajo v skrivalnice… Kako se čolni ne zabijajo med seboj, še zdaj mi ni jasno.

En čas krožimo v tem zalivu, zelo je lepo. Potem se odpeljemo dalje ob obali. Na enem delu je v vodi potopljena barka. Nesreča, pravi čolnar.
 Geologi bi lahko razbrali celotno zgodovino tega koščka zemlje iz teh kamnin:

Neprijazna obala polotoka Musandam:

Malo naprej vidimo ribiško vasico ob obali pod goro. Do vasi ni videti nobene ceste, dostopajo lahko samo z morja.

Panorame:

V nekem malem in tihem zalivu s kristalno čisto smaragdno vodo se ustavimo in skočimo v vodo. Sprva deluje, da je voda hladna, a hitro ugotoviš, da so temperature prijetne, okrog 23 °C. En čas plavamo, ampak ravno tu v zalivu je bolj malo rib, snork ni ravno zanimiv, no, morski ježki pa so res velikanski. Bil je  krasen zaliv za kopanje.

Potem smo se ustavili še ob enem res malem otočki, tam se ustavljajo tudi veliki lesene izletniške barke. Menda ob otočku je veliko več rib, so pa tudi valovi veliko večji, tudi tok je precej močen, ni za sproščeno plavanje.
 Otok Telegraph, kjer se ustavljajo lesene barke, tu je tudi prirejen izhod na otok.

Mi tukaj se ne kopamo več, zelo piha, tudi je precejšnja gneča, je pa res, da v vodi je tu veliko več rib.

Od tu se vračamo nazaj proti Khasabu. Še ena kolonija kormoranov:

Zanimiva skala nad vodo:
 Naš izlet traja okrog 3 h in je vsekakor vreden svojega denarja.
Razen tega v Khasabu nimaš kaj početi ali videti. No par malenkosti obstaja – desno od pristanišča je javna plaža, nekaj 100 metrov proč. Od pristanišča v center mesta vozi shuttle, povratna karta je 5 €, vsekakor je to visoka cena, za turiste. Do mesta je dober kilometer, do centra je cca. 3 km. Ob obali je na pogled lepa trdnjava, to je tudi edina turistična atrakcija v mestu. Trdnjava je bližje pristanišču kot centru mesta, zato naš shuttle nas pelje samo mimo, brez postanka. Najbrž, če vprašaš, se ustavi, nihče od naših sopotnikov ničesar ni vprašal, niti mi2…
V centru, kjer nas pusti avtobus, je nekakšen trg, par restavracij in marketov ter velika in lepa mošeja. Vse ostalo je dokaj neurejeno, še najbolj spominja na kako zaledno mesto v Maroko. No, saj tudi tukaj to je čisto zaledje. Ulice sploh niso urejene, hiše so bolj skromne in enostavne. Khasab smo ocenili kot majhno skoraj mrtvo mestece.
 Glavna mošeja mesta. Lepa je.
Nekaj utrinkov iz Khasaba, naredila sva kratek krog po mestu.

Poskušamo spiti kje kavo ali mogoče kaj kupiti – v celem mestu nisva našla ene trgovske ali gostinske točke, kjer bi lahko plačali s kartico. No, kot kavo ponujajo Nescafe, tako nisva veliko izgubila. Se odločiva, da se vrnemo na ladjo, niti na plažo se nama ne ljubi.
 Večerni pogled na mesto z ladje:

Že ves čas v Katarju in Omanu smo brez interneta, WiFi na ladji stane 3,5 € za 10 minut. Tako sploh ne veva, kaj se v svetu dogaja (šele doma ugotovimo, da so Wuhan že zaprli zaradi Coronavirusa...)
Zvečer na ladji nas čaka show Pirati s Karibov:
 Pa svečana večerja v restavraciji:

Naslednji dan se že vračamo v Dubai, kjer se bo naše križarjenje zaključilo.