petek, 6. februar 2015

Peš po zaledju Istre: Komare doline - Lačna

Konec januarja se je naredil prav lep in sončen, kar sva izkoristila za več kratkih izletov po zaledju. Danes sva se odpravila peš na Lačno, nato se zapeljala z avtom do Abitatnov, nato še peš iz Sokoličev do slapa Veli Vir.

Lačna je 451 m visok hrib nad Gračiščem. Želela sva priti tja zaradi visokega razglednega stolpa. S strani Gračišča na Lačno vodita dve poti (še več jih je iz Zazida, Kubeda, Hrastovelj). Ena je prav iz naselja Gračišče, v naselju oznake so redke, zato ni enostavno najti, kje se pot začne. Mi smo se odločili za pot iz Komare doline, ki je nekoliko naprej od Gračišča po cesti za Movraž in Rakotivec.
Opisi vseh pristopov na Lačno se najdejo na Hribi.net , tukaj vedno preverim opis, preden se kamor koli odpravim.
V Gračišču zavijemo na cesto za Movraž, Rakitovec, po kateri se peljemo kakih 800 m. Izhodišče je potrebno pozorno iskati, saj s ceste se ga slabo vidi. Lahko opazimo markacije na drogu ob cesti na levi in desni strani, saj pot na Lačno je del daljše markirane peš in kolesarske poti po istrskih hribih. Na levi strani, tam kjer se odcepi makadamska cesta, je eno redkih mest, kjer se da parkirati ob cesti. Tam pustimo avto.
Na sliki spodaj je izhodišče (slikano z regionalne ceste), na drogu se opazi planinska markacija in modra oznaka kolesarske poti, ki nas "vabita" na makadamsko cesto. Najprej sva se res odpravila po makadamski cesti in sva šla dovolj dolgo, da sva ugotovila, da pot ni prava. Najbrž gre do Gračišča, če pa gre na Lačno, gre v daljšem loku. Prava pot je tista naravnost pred nami, zaraščena s travo, nekoliko naprej se bo opazila tudi stara markacija na skalci.
Izhodišče. Prava pot je tista na desni strani, zaraščena s travo, .
Prava pot v tem delu ima redke in že zbledele markacije, ves čas pa nas vodi skoraj direktno k hribu. Na začetku je pot čisto položna.
Pot nas kmalu pripelje do strelišča (prepoznamo po mizicah in klopcah), ki ga obidemo po levi strani. Tudi če bi strelišče prečkali naravnost, bi prišli natančno na označeno pot na Lačno.
Za streliščem se pot začne vzpenjati skozi gozd, je tudi več markacij in orientacija je čisto enostavna. Pot višje je vedno bolj razgledna in nas hitro pripelje na vrh grebena Lačne.

Z vrha grebena lahko vidimo mesto, kjer smo pustili avto in začetni del poti, kjer sva imela težave z iskanjem prave potke. Z rdečo sem kar narisala pot, ki sva jo prehodila. Polje v spodnjem delu slike je strelišče, za njim se začne vzpon na hrib.
Na vrhu grebena zavijemo levo in kmalu mimo vraščene stare oznake pridemo na širok kolovoz. Mesto, kjer stopimo na kolovoz, sva si  označila z vejo, da ga najdemo za nazaj, saj odcep s kolovoza prav nič ni označen, potka pa je čisto zaraščena.
Pot nadaljujemo po kolovozu vse do razglednega stolpa. Malo pred stolpom moramo samo paziti, ko od širokega kolovoza se odcepi ožja planinska pot. Kolesarska pot se nadaljuje po kolovozu. Razpotje je lepo označeno.
Na Lačni je tudi vpisna knjiga.
Splezamo na 12-metrski razgledni stolp. Stolp je bil 10 let nazaj obnovljen, je zelo trden, tako kljub vetru, na vrhu prav nič ni strah. Panorame pa so fantastične.

Selfie... :)
Pogled na Podpeč in obrambni stolp. Tam sva bila novembra.
Črnokalski most in Trst v ozadju.
Gozd pod nami.
Nazaj se vrnemo zelo hitro, ni več dilem glede poti.

Povzetek:
Izhodišče: Komare doline 297 m
Cilj: Lačna 451 m
Višinska razlika po poti: 160 m
Čas hoje: cca. 30-40 min. vzpon, sestop manj kot pol ure.
Pot je lepa, nezahtevna, strm del poti je kratek, tako celotna pot je primerna tudi za tiste, ki nimajo prav dobre hribovske kondicije. Z razgledi pa je trud poplačan :)