ponedeljek, 19. oktober 2020

En dan v Bratislavi

Septembra smo se odpravili na tedensko potovanje z avtodomom na Slovaško (uvodni post je tukaj). Prvo mesto na poti je bila slovaška prestolnica Bratislava.

Sončno, 26°C
V Bratislavi parkiramo praktično v centru, a vendar na drugem bregu široke in mogočne Donave. Veliko in brezplačno parkirišče ravno poleg »zelenega« mostu za pešce in tramvaje. Najprej se odpravimo do reke na sprehod po naši strani - s pogledom na zgodovinski center mesta na drugem bregu. Mogočni Bratislavski grad kraljuje nad reko in nad mestom.

Ob reki je privezanih nekaj ladij, na katerih so uredili restavracije in celo hoteli. Zelo lepa restavracija "Dunajski pivovar", na isti ladji je doma "Botel", mora biti super, vse je zelo lepo urejeno.

Ob reki je park in zelo prijetno urejena promenada. Tukaj je odlično za kolesarjenje, razdalje so vseeno kar velike. Nasploh, to smo videli tudi pozneje, Bratislava je zelo kolesarjem prijazno mesto.

Zanimiva stavba v parku, se skriva med drevesi:
Na drugi breg reki se pride po enem od več mostov. Mi smo šli po "zelenem" mostu, ki je res blizu parkirišča in je samo za tramvaje in pešce - kolesarje. Povsod po mestu srečujemo ljudi se voziti z zelenimi električnimi skiroji, najbrž se jih lahko izposoja z neko aplikacijo ali kaj podobnega, saj skiroji srečujemo vse povsod, nobenih urejenih postaj, kakor za e-bike pri nas.
Most čez Donavo je dolg kar 420 metrov, tako široka je reka. Preseneti nas, kako hiter je tok reke.
Prihaja tramvaj:
Pogled na prijetno "plažo" ob reki. Sicer ne verjamem, da se lahko kopaš, ni urejeno za kopanje, tok je premočen, pa tudi voda ni najbolj čista.
Razgledi med prečkanjem mosta:
In še plaža na drugi strani reke:
Skozi center mesta, v nedeljo skoraj prazen, se sprehodimo do glavnega trga.  Nekatere ulice so povsem tihe in zelo prijetne.
Center je lep in urejen, peš ulice pa imajo še večji čar, bližje kot je glavnemu trgu, bolj so polni lokali in restavracije. Center mesta kaže svojo avstro-ogrsko podobo (slovaki za Avstrijo rečejo Rakovska, tako da res moraš znati o čemu govorijo 😉).

Eden od prijetnih manjših trgov:

Bratislava se nam takoj prikupi, ležerno vzdušje, prijetno in sproščeno.
Na glavnem trgu - Hlavne namesti - je parkiran zgodovinski turistični "vlakec", ki smo ga potem srečevali se voziti po centru. Zelo luštno.

Zelo lep in pisan glavni trg:

Tu pa tam po centru srečujemo nekaj kipov, ki so "umeščeni" v prostor, ki so del mesta, ki "bivajo" tukaj, tako kot vsi ostali. Zanimivo in simpatično. Si pa nismo dali naloge vsakega poslikati... To je izziv za tedensko bivanje v Bratislavi :)

Iz glavnega trga zavijemo v kratko, a polno pubov ulico, tu gotovo je živahno pozno zvečer.

Sprehajamo se po centru, a se držimo smeri proti Bratislavskemu gradu. Živahne ulice se spet spremenijo v tihe in prazne tlakovane ulice, ki počasi lezejo višje v hrib.

Po Farski ulici pridemo do zelo velike cerkvi. Tako velika je sredi ozkih ulic, da jo niti poskušala nisem fotografirati. Lahko bi slikala samo vhod ali del stene...
Za cerkvijo prečkamo prometno cesto, ki vodi naprej na moderni most, od tu pa do grada. Beli grad kraljuje nad Bratislavo in se ga vidi daleč okrog, celo še preden prideš do mesta.

Očarljive ulice navkreber:

Grad ima več vhodov, s tej strani pridemo do enega od stranskih vhodov v park in ta je zaprt. Nadaljevali smo pot ob obzidju nad reko do glavnega vhoda v grad ob slovaškem parlamentu.
Pot ob obzidju je zelo razgledna, odpirajo se nam panorame na reko in moderni most Slovaške narodne vstaje. Tudi ta most je dolg več kot 400 m, domačini pa ga kličejo UFO-most zaradi oblike razgledne ploščadi. Tam "se skriva" tudi lepa restavracija.
Slovaški parlament:
Grad pa je zelo velik, a je tako urejen in prenovljen, da sploh ne deluje starinski, je zgubil tisti »starinski« čar. Grad je bil zgrajen na tej strateški poziciji že v 10.stoletju za madžarske kralje, 200 let nazaj je grad v celoti pogorel in je bil obnovljen in rekonstruiran šele l. 1953, zato je tako »nov«.

Iz grada je res imeniten pogled, ob zelo jasnih dnevih se vidi Avstrija in celo Madžarska.  Trenutno v gradu se nahaja nacionalni muzej.

Ob gradu je bilo kar nekaj obiskovalcev, noter v muzej pa šel le malo kdo.
Park ob gradu:
Pogled na strehe starega mesta z grajskega hriba:
V nekem podhodu najdemo nekaj velikih črno-belih slik Bratislave še iz časov Avstro-Ogrske, nekakšna razstava na prostem. Si takoj naredimo sliko, kot iz tistih časov:

Od parkirišča in do gradu je cca. 4 km peš po mestnih ulicah, dobra ura »turistične« hoje. Nazaj iz gradu se spustimo zopet v center, proti večeru je že veliko bolj živo, lokali so polni, odprte tudi trgovine s spominki, zelo je prijetno, pravo nedeljsko vzdušje.

Po mestu vseeno se čuti vpliv aktualnih razmer – v trgovinah in na tramvajih so ljudje v maskah, nekateri tudi zunaj… Posebne zaskrbljenosti ni čutiti, a tudi tu jeseni spet raste število okuženih in mi že ugibamo, ali bomo morali po povratku domov v karanteno.

Najdemo znamenitega »Man at work«, kip delavca, skoraj simbol Bratislave. Seveda, se poslikamo zraven. Možakar se tako hudomušno smeji, ker pravijo, da gleda ženskam pod krilo… Takšna je »legenda«.

Street Art v Bratislavi. Kip Schöner Naci. A jih je veliko še drugih, meni je žal, da nismo našli, kje se nahaja kip paparazzi... ;)

Narodno gledališče:

Na trgu pred hotelom Carlton mlajši moški spušča velikanske milne mehurčke, ogromno mehurčkov, zabava za otroka in odrasle, prav lepo je….

Od tu je le še streljaj do reke, tam pa na drugem bregu vidimo parkirišče, kjer smo pustili naša vozila. Ob reki se še sprehodimo nazaj do "zelenega" mostu. Ob nabrežju so kolesarske in sprehajalne poti, ogromno ljudi teče in kolesari. krasen kraj je, tudi dan je kot naročen za aktivnosti na prostem.

Počasi se vrnemo na parkirišče, nekaj malega sva videla in spoznala Bratislavo, kakšen dan več bi pa zagotovo prišel prav, da bi mesto »začutili«. Saj tako, na prvi pogled, mesto je zelo prijetno. Že razmišljamo, da bi tu moralo biti zelo lepo v času predbožičnih tržnic... Mogoče celo sneg :)