Dan 3. Zvolen – Čierni Balog – Sedliacky Dvor.
Zjutraj +9°C, rosa
Spet hladno jutro. Kar ne moremo se navaditi, da je zjutraj tako mrzlo in je taka rosa, potem pa čez dan vroče.
Greva na sprehod v okolici kampa, je pa to bolj predmestje, do centra mesta vodijo zavozlane ceste obvoznice, zdi se nam daleč in zapleteno. Nasproti kampa in za njim je hrib, pod hribom je nekaj trgovinic, a vse skupaj nič kaj posebno zanimivega. Se odpravimo na pot, mesto Zvolen prevozimo brez, da bi si vzeli čas za podroben ogled.
Za mestom smo že v območju Nizke Tatre,
vozimo v smeri kraja Hlinik. Nizki griči, se pojavijo že prve oznake za
smučišča. Ob cesti je videti precej nekih tovarn in fabrik, oz. to, kar je od
njih ostalo. Marsikatera je že dala skozi svoj najboljši čas. Poleg so tudi
zapuščeni bloki delavskih naselij.
Med vožnjo poskušam slikati lep
L'upčianski grad. Tudi ta je nastal v srednjem veku in je bil priča razburljivi
zgodovini in bitkam vseh mogočih vojsk, ki so poskušala ta ozemlja prisvojiti. Na Slovaškem videvamo ogromno gradov, obnovljenih in samo ruševin.
V prijetnem mestecu Brezno (glavni trg je
prav lušten) se ustavimo v supermarketu (pri Lidlu in Tesco so velika
brezplačna parkirišča, lahko se parkira tudi z avtodomi). Nakupujemo v trgovini
lokalnega kmeta – siri, salame, veliko je prekajenih. V supermarketu se presenetimo
nad zares ugodnimi cenami: žemljice po 0,07 €, veliko pivo – 0,49-0,67 €,
fanta 2,25 l – 0,89 €, 1 kg piščančjih nogic – 1,99 -2,69 €… Se sprašujemo ali
res imajo toliko nižje plače, da so cene osnovnih artiklov tako nizke, ali so
samo cene dostopne za vse. Ker po cestah pa videvamo tudi kar zelo drage
avtomobile.
Kamp je zelo zelo lušten, je kot bi
bivali ob kmetiji, imajo kokoške in piščančke, vse je zelo lepo urejeno, krasen
kraj.
Pogled od kampa - cestica v hribe...
Hribi tukaj so večinoma porasli z gozdom,
ki so ga na veliko pridelovali in izvažali. Za transport – splovilo vsega tega
lesa pred 100 leti so na tem območju zgradili Črnohronsko železnico, celo
omrežje ozkotirnih železnic. Železnico so gradili v glavnem ujetniki iz prve svetovne vojne. Konec 20. stoletja železnica je začela propadati,
ostalo je le nekaj prog skupne dolžine kakih 20 km, ki so jih v sedanjih časih uredili izključno za
turizem.
V manjšem naselju Čierny Balog je še vedno zelo lepo urejena železniška postaja, od
tu lahko se odpravimo z zgodovinskim vlakom višje v hribe in v gozd.
Kondukterka (no, saj sploh ne vem, kako se imenuje oseba, ki poda vlaku signal za odhod) je zelo simpatična gospodična...
Vloga železnice je sedaj samo turistična
atrakcija, se vkrcamo v odprt vagon (so tudi zaprti) in se zelo počasi vozimo
cca. 20-30 minut vse do končne postaje, do kraja Vydrovo, precej višje v hribih. To je pot, po kateri so nekoč
dostavljali les v mesto, prav namensko za dostavo lesa je bil zgrajen celoten odcep
železnice. V okoliških gozdovih so nekoč sekali ogromno lesa, saj ga je še
vedno ogromno.
Ob poti so luštne male hiše:
Vlak vozi po treh poteh, od aprila do septembra, imajo točen razpored voženj, nekje 7x na dan.
Steza se vije po gozdu in ob potoku, lahko si pot podaljšaš, če zaviješ na številne odcepe, lahko pa greš na kratko ob progi.
Nekdo od naših sopotnikov se je že vnaprej založil z žganjem in nekje na mostu se je naredil pravi trenutek za "razkuževanje" :)
Umetniške stvaritve ob poti:
Minimundus, prikaz življenja ob železnici (in to kar nekje v gozdu, ob robu jase...):
Pa smo se peš vrnili do železnice in male lesene kapele:
Hodimo peš približno uro, nato ob vmesni postaji vlaka, kjer je gostilna in celo trgovinica s spominki, se ustavimo v gostilni in čakamo vlak. Če kdo želi, lahko se v mesto vrne peš.
Na jasi ob gostilni je še polno zanimivosti.
Na jasi "Evropske unije" je tabla za vsako državo, kjer je označeno, koliko gozdov ima posamezna država. Slovenija med prvimi s 55%.
Lesen mostiček čez potok nas spet vodi v gozd (zdaj, ko vemo, kje je postaja vlaka in kje je gostilna, lahko si vzamemo čas še malo za raziskovanje).
Pri gostilni
se vkrcamo nazaj na vlak in se vrnemo na postajo v Čierny Balog. Zelo
simpatično, vsi se strinjamo, da bi kaj takega lahko bilo tudi pri nas (kot je
nekoč bil učni vlak iz Kopra do Divače) oz. če bi oživili nekdanjo Parenzano.
Za glavno jed nam tukaj postrežejo golaž
iz mešanega mesa – govej in ovčji, za sladico pa knedlji z marmelado- čokolado,
zelo dobro. Sopotniki pa naročijo za sladko rezanci z makom, porcija je
ogromna, okusno pa ne, vsaj nam je popolnoma tuj okus, pa sploh ni sladko.
Mi se martinčkamo na sončku, zvečer imamo malo žurkico, sopotnica ima rojstni dan, a dolgo ne posedamo zunaj. Septembra se tu stemni okrog 18.30-19.00, takoj za tem pade vlaga in mraz. Se kar ne moremo privaditi takšni temperaturni razliki.
Prevožena razdalja: Zvolen - Sedliacky Dvor - 80 km
Hlinik, kamp Sedliacky Dvor: 48.79547 19.72940
Nadaljevanje: Dan 4.Sedliacky Dvor - Ochtinska jama - Betliar – Levoča.
Ni komentarjev:
Objavite komentar