sobota, 7. april 2012

Kampiranje v hrvaški Istri

Lansko poletje smo obiskali kar 3 kampe v hrvaški Istri (in tudi okoliška mesta in vasi, a te so v drugem postu). Da ne pozabimo in ne pomešamo vtisov pred novo sezono, bom kar zapisala lanski vtis.
Možnosti za kampiranje v Istri je nešteto in vsakih kampov - kolikor hočeš vzdolž cele obale, od velikanskih turističnih naselij s svojo infrastrukturo do manjših kampov v objemu narave. Celotna hrvaška obala ima spektakularni sončni zahod, saj sonce zahaja v morje (razen na vzhodnih straneh otokov)!
Kamp Istra leži na polotočku pri vasi Funtana, na sredini je kar visoka vzpetina, ki se spušča k morju. Kamp deluje majhen in miren, čeprav, ko si ga ogledaš v celoti, je kar precejšen. Vse parcele so med drevesi in nekako se porazgubi in ni učinka gužve. Seveda, najlepše je, če si takoj ob plaži. Naša parcela je bila 813 ali nekaj podobnega.
Plaža je skalnata in deloma je betonirana. Voda v morju pa je zelo čista. V kotu plaže spodaj na sliki (pri stopničkah), ko stopiš v vodo, se čuti podvodni izvir hladne vode. Zato vas se kliče Funtana. Baje teh fontan je precej več.

Tokrat smo se ukvarjali z plavanjem pod vodo (meni sicer še vedno ne rata, ne morem zaplavati v vodo...) in preizkušali novo masko z vgrajenim fotoaparatom. Podvodni svet za tiste, ki ga je videl kje v Rdečem morju, ni ne vem kaj. Skale in nekaj rib. Vseeno je zanimivo in paše namakati se v čisti vodi v toplem morju (konec avgusta temperatura vode v morju je bila še vedno kakih 24-25°C). Skoraj sem ujela sipo :) Ki je pljunila črnila ven....

Še nekaj sončnih zahodov. Res so romantični. Na koncu rtička v kampu je otok (še eden je bližje kampu na desni strani) in za njim - morje. Poleg nas na rtu je bil še angleški par, ki so si priredili kar piknik s steklenico šampanjca ob zahodu sončka. lepo....
To je pa otok ob desni obali kampa, kakih 50 m proč od obale. Vsega skupaj otok ni večji od 100 m počez. Preplavali smo ga okrog in okrog v manj kot uri. (s strani odprtega morja je kar globoko). V bistvu nič posebnega, a kljub temu ti je ful zanimivo, če je tak otoček na razpolago za raziskovanje.
To je obala otočka - skale in bodičaste rastline. Globlje v gozdiček nisva šla, ker sva bila bosa iz vode....
Vas Funtana - to sta dve ulici hiš, ki oddajajo apartmaji, in še hrbček z starim naseljem, s tole simpatični cerkvijo in mali trg ob njej. To je to. Sva se vozila tja s kolesi in je bilo kar razgibano, sploh pa v hrib :)

Še malo sončnih zahodov.

Kamp Valalta pri Rovinju sredi avgusta te preseneti s svojo velikostjo in tem, da ne glede na to, da je tako velik, si prav težko najdeš prosto parcelo. Vratar pove, da naj se postavimo na prvo prazno parcelo, ki jo najdemo, in naslednji dan, ali čez par dni se "prebacivate" na parcele bližje morju. Ker vse skupaj smo bili v kampu le za 3 dni, smo se takoj kampirali v drugi vrsti od morja, res pa, da je skoraj na koncu kampa... Kolo tu se res splača imeti.
Krasen kamp, veliko možnosti, od izletov z barčico, restavracij, glasbe, do športa in bazenov. In kljub svoji velikosti in gužvi - mir in tišina ob parcelah. Vidiše le sosedje. Če so tu. Veliko je parcel, ki so zakupljene za celo sezono, ki jih lastnike obiščejo le za vikend oz. občasno. Skoraj z vseh parcel (razen tistih na hribu in pri vhodu) je blizu do morja in plaž. Ob polotoku plaže so skalnate, drugod prodnate. Nikjer pretirane gužve.

Ob naši parceli raste neka čudna rastlina z lepimi cvetovi in lepimi sadeži, ki so podobni marelici. Ko pa jo razrežeš, vsebina je skoraj nagravžna. He-he, po nekaj mesecih, ugotovimo, da je to marakuja. Še zdaj ne vem, kateri del je tu užiten.... Mi nismo ničesar poskusili :)

Tudi tu je čudovit sončni zahod - ob vhodu v Limski kanal.

Kamp Bi-Village v vasi Fažana (blizu Pule) je tudi ogromen, pravzaprav malo turistično mesto. Je izrazito družinski kamp, z animacijo in klubi za otroke. Celo junija smo imeli težavo s prostimi parcelami (ker nas je bilo dosti, smo rabili 2 parcele skupaj). Imajo sicer nek sistem, da parcele, ki so bližje morje, je možno dobiti le z predhodno rezervacijo. Ko pa smo klicali dan ali dva prej, če rabi rezervirati - " ne, ni treba, ni problem".

he-he, z vso to gužvo, postavljanje treh šotorov, je izziv :)) ampak nam je uspelo.
 Bazen je krasen.
Plaža zgleda zelo lepa. Hoditi pa po njej bos je praktičlno nemogoče. Plaža je relativno nova in kamni so ostri, kvadratasti in nikakor ne lepo okrogli ali gladki.... Edini minus. Zelo velik.
Na plaži sem našla tole rastlino, ki raste kar na kamnu. Po letu dni, rastlinica, čeprav suha, je še vedno na kamnu.
Zjutraj je kazalo, da bo nevihta. Take dramatične fotke so zmeraj lepe. (z nevihto potem ni bilo nič...)

1. Pozdravljeni! Odlične fotografije! Komaj čakam, da gremo na morje letos! Bom Istre, I love it tja! Upam le, da bo vreme lepo!

2. Hvala! Za nas tudi, poleti prva izbira je kampiranje ob morju... Vse ostalo pa ob drugih letnih časih :)