My red map


visited 47 states (20.8%)
Try Neptyne, the programmable spreadsheet

sreda, 26. junij 2019

Camino de San Salvador. Dan 2: La Robla – Poladura de la Tercia. 24,7 km, 8 ur

Ob 7h: sonce, 11°C

Jaz in 6 moških v eni spalnici, začuda nihče ne smrči, še največji motilec tišine sem jaz – ob 1h zjutraj je začel zvoniti telefon, nekdo me je klical iz službe… Whattt
Nato se zbudim ob 05.20, čudim se - samo jaz sem budna! Kako je to mogoče, jaz sem vendarle zaspanec in čista »sova«! Še pol ure poležavam in se počasi prebujam, deset do šestih vstanem, ko vidim, da se je začelo daniti. Zajtrk in ob pol sedmih se že odpravim na pot. Edini, ki se je zbudil ravno preden sem šla, je Jose. Ostali še spijo. 
2 km naprej od albergue v Puente de Alba je bar, kjer delajo od 8h dalje zajtrki in baje specialno tortiljo. Jaz sem tam okrog 7h, je še vse zaprto. 
Zunaj je zjutraj lepo frišno in je res lepo hoditi. Zame še kar hitro hodim – v eni uri 4,5 km. Najprej gre pot skozi naselja in ob reki Bernesga (še vedno tista iz Leona). Bregovi so zaraščeni tudi tu, redko kje se vidi reka, tam, kjer se vidi, je pa lepa, tu že dobiva podobo hribovske reke. Na trenutke celo me spominja na Sočo. Lepa je…

 Nekateri so že budni:
Sonce se pokaže ob 8h, takrat naredim tudi pavzo za se preobleči v kratek rokav in se namazati s sončno kremo. 
Cerkev Ermita del Buen Suceso

 V naslednjem naselju – v Pola de Gordon – sem ob 9h zjutraj, zdaj je že 16°C. Mesto je povsem prazno, sobotno jutro. Center je lušten. Nekje tu naj bi bili market in bar. Ampak ob poti jih nisem videla, iskala pa tudi nisem. Za bar mi je prezgodaj, za market pa – sem se odločila, da imam vsega dovolj, ne rabim še dodatne teže nositi… 

 Tako na hitro prehodim naselje,  vse skupaj je mogoče 1 km, to je res malo mestece.  
Telo se že javlja s številnimi bolečinami in tegobami (sama sebi se smejim, se čudim in celo me malo skrbi, ko vse to seštejem):
-        - Prvi dan, še na sprehodu po Leonu, sem si zdrsala kožo na stopalu s trakcem športnih sandalov. Kako je to mogoče, ne vem, v ta istih sandalih sem prehodila polne peska puščave v Jordaniji in Maroko, na sprehodu po mestu pa…
-        - Boli me vrat – od neudobnega spanja na sedežu na letališču.
-        - Vleče v rami zaradi težkega rucaka (2 l vode + zaloga hrane + 7 kg od doma).
-        - Mali žulj na palcu od včeraj (je saniran takoj včeraj in ne dela težav, ampak – je žulj…).
-        - Čutim sklep v kolku kako »strelja« ob vsakem koraku.
-        - Neka mišica pod kolenom spet vleče pri vsakem koraku, tako je na vsakem Camino in nikoli doma.
Bo še kaj? Najbrž bo… ;)
V mini naselju Beberino je ob cesti ful lep bar z vrtom. Na vhodu je napis, ki me je navdušil, četudi se nismo ujeli v času:
Odpiramo, kadar pridemo,
Zapiramo, kadar gremo,
Če si prišel in nas ni,
Se pravi se nismo ujeli.

Grem dalje – za Buizo. Na tem delu poti ves čas imam občutek, da ne hodim po pravi poti – ker grem zmeraj po robu ceste ali skozi naselja. Čeprav okrog mene so že gore, jaz pa hodim še vedno po cesti in to v moji glavi »ni prav«. Ti po cesti, a hribi so okrog – to je narobe! Ampak očitno tako je speljana pot, povsod so oznake, ne moreš zgrešiti. 


 Cerkev Ermita Virgen del Valle, 16. stoletje: 
 Popestritev ob cesti ;)

Malo čez deseto uro sem že v Buizi. Do tu je 14 km. Gronze priporoča razdaljo La Robla – Buiza kot samostojno etapo. Po moje je res prekratka. 
Od vseh prebivalcev (še vedno je sobota!) srečam samo 2 fantiča, ki se borita s čarobnimi meči, z njima je še en pes. Ko se približam, pes zelo laja, fantoma je to zabavno, mi s smehom sporočata, da je pes silno nevaren J Ju vprašam, če je kje v naselju bar. Najprej me ne razumeta, nato mi predlagata, da počakam očeta, ki me bo pospremil kamor želim. No, to pa ne… 
Za Buizo pa se začne tisti strm vzpon, se začnejo prave gore. No, saj vzpon ni tako hud, je pa to končno prava gora in jaz lezem vanjo. In že hitro sopiham, ker ni sence in sem na že precej žgočem soncu. Deset krat se ustavim in se obrnem nazaj proti Buizi in dolini, razgled je čudovit. Vsakokrat ga fotografiram, predvsem pa rabim pavzo, da normalno diham. 


Nekje že precej visoko je ena mala jasa in pet dreves, ki delajo čudovito senco na jasi. Z jasice pa je razgled v dolino. Boljšega placa za postanek in počitek v senci danes ni! Naredim daljšo pavzo za relaks, za se ohladiti, za malico. Tu je krasno, se kar uležem v mehki travi….
Tukaj me prehiti Aleks. Pravi, da se noče ustavljati, da gre celotno etapo čim prej, da je kar se da hitro v albergue in tam – izklop… No, jaz ostajam uživati v razgledu…
Čez čas, sem se že skoraj odpravljala, prisopiha Jose. Se kontra pofotkamo, mu povem, da sploh ne znam delati selfijev, on se zabava, češ, da tudi ne zna, ampak ni važno, ko se vidi v telefonu – pritisne gumb in ja, ni vrag, rata selfie… Važno, da je faca, z malo sreče bo videti tudi okolica… Se posmejimo. 
On gre dalje, jaz pa se tudi odpravim kmalu za njim. 
Do tukaj je bil že hujši del vzpona mimo, od tu dalje, res, da je vroče, a se začne uživancija, so pravi hribi. 

Pot je lepa, po pobočju gore (pozneje brazilka v albergue pove, da so se ji tresle noge in se ji je vrtelo, ker je tako prepadno in da je marsikje šla skoraj po kolenih, koliko jo je bilo strah višine). 



Skoraj na vrhu pridem med skale – Alto Forcadas de San Anton na višini 1458 mnv. Je prelaz med skalnimi »zobmi«, prelep kraj za nekoga, ki ima rad hribe. Sicer vrh gore je višje, a pot ne gre tja, no, vsaj ne tukaj. 



Tu že malo pihlja vetrič, tako vročina ni tako huda, vseeno me preseneča vročina na taki višine, sonce pa tudi se ne heca. Spet se mažem s kremo (na koncu sploh nisem dobila barve….)



 Prepričana sem, da so to ostanke kake rimske ceste, najbrž so hodili tudi tu... Vsekakor pa po tej poti hodijo piligrimi že dolga stoletja... In to je na višini nad 1400 metrov:
Točno za prelazom dohitim Joseja (sumim, da me je počakal :)), od tu do Poladure greva skupaj. Oba se pogosto ustavljava za fotografiranje. Tu pa res imaš kaj slikati, narave je čudovita, gore so slikovite. 
 V začetku poletja vse cveti, pobočja gor so pisanih barv. Žal mi je, da ne znam poimenovati množice cvetlic, hribe so dobesedno polne rumene in vijolične barve. Te rastejo v nizkem grmovju, tu pa so še male bele ročice in modre vmes. Uživam vsak korak, ne bi moglo biti lepše!! Pomislim – še sreča, da sem se odpravila na pot, da nisem ostala doma lenariti…



 Spustimo se v prelep senčen gozd.

Ko se spustiš s hriba se pot razcepi – lahko greš v dolino po daljši poti  (manj zanimivi, a bolj varni v slabem vremenu in megli), ta pot gre skozi naselje Rodiezmo v Poladuro. Mi izbereva, seveda, pot v hrib.
 Pot tukaj skoraj občasno sploh ni opazna, se počasi prečno vzpenja skozi rumena pobočja.



 Še en skalni prelaz:
S Josejem si narediva en drugemu kup slik, oba strašno zadovoljna, da sva si tako v pomoč ;)), se strinjava, da je res "problem", ko hodiš sam, saj sam sebe ne moreš slikati… ;) 
 Na ovinku se odpre čudovit pogled na dolino in Rodiezmo pod nami. Lepota!!! Zastane dih…



Nato še precej dolgo, 4-5 km, hodimo po pobočju hriba, pot se počasi spušča in že v dolini zagledamo naselje.






Na zemljevidu od Buize do Poladure ni nobenega naselja ob poti, samo hribi. Oba sva prepričana, da naselje, ki je pred nami, da to je že Poladura de la Tercia. Greva skozi naselje, nikjer ni albergue. Jose se ustavi pri neki hiši, izpraša žensko, če je v vasi bar, češ, da bi on rad una cervesa  in vidi ga – senora mu prinese pivo iz domačega hladilnika in ga posede na terasi pred hišo. 
Jaz grem dalje, že grem ven iz naselja, precej visoko spet v hrib, že zapustim naselje, nato se vrnem, ne vem, kje sem izgubila albergue. Tudi ne vem več, pri kateri hiši je ostal Jose. Se spomnim, kako sem januarja iskala albergue v Mino, ko sem spregledala oznako.
Tokrat v vasi vprašam eno žensko, ki je ravno stopila pred hišo, kje je tukaj albergue. Ona pove, da albergue je v Poladuri (kje pa smo? – v San Martin! – hmm…). 
Do Poladure je še 1,5 km po poti Camino (spet tisti vzpon, ki sem ga že naredila gor in dol) ali 700 metrov po cesti. Lih se prikaže Jose, greva po cesti, kakšen klanec neki…

 V Poladuri se skoraj oba začneva zgražati, kako nikjer ni označeno, kje je albergue, ko se spomniva, da sva prišla tja po krajšnici, ne po Camino. 
Sicer Poladura je naselje od 15 hiš, nimaš kaj zgrešiti. Albergue je v stavbi stare šole. 1 spalnica za 12 ljudi, mini-kuhinja in 2 kopalnici. Kopalnica je super udobna, kot doma, žensko kopalnico spet uporabljam samo jaz… Postelje so v redu, sicer lesene in ponoči malo škripajo, če se preveč obračaš, so pa bolj udobne, kot tiste kovinske, ko zgornja postelja je tako nizko nad spodnjo, da spodaj ne moreš niti se usesti…
Jose me prosi, da mu namažem ramena z mojo smrdljivo tajsko kremo – me je zavohal videl, ko sem si mazala mišico pod kolenom. Sam sebe zmerja, da je postal star in spomin je zanič in da je svojo kremo pozabil v albergue v Leonu. Pozneje jaz brskam po toaletni torbici, ne najdem mila za pranje perila. Spomnim se – pustila sem ga poleg pipe v La Robli, včeraj, ko sem prala majico in nogavice. Potolažim Joseja, da leta niso kriva, da nisem še niti toliko stara, pa sem že pozabila milo in zdaj bom morala prati perilo s šamponom za telo. Jose, kot čarovnik, izvleče iz nahrbtnika ogromno milo za perilo, mi odreže en kos in ga odstopi z napotki, da je to najboljše milo, popolnoma antialergijsko in si lahko z njim perem celo lasje… Hvala, Jose!!
Pogled iz okna albergue:
Za prijavo se moraš javiti v sosednjem kmečkem turizmu, tam te registrirajo, plačaš 7 €, tam smo naročili tudi večerjo. V Casa Rural imajo tudi svoje sobe, a je cena drugačna, ni »piligrimska«. Je pa zelo lepa in restavracija in hiša s teraso. Tukaj je tudi WiFi. Ne rabi omenjati, da smo vsi, kolikor hitro smo se umili in oprali prepotene majice, se javljali na teraso kmečkega turizma in preživeli tam skoraj ves popoldan in večer. 
Tam je že ena romarka iz Brazilije, ima 60 let in se je odpravila na 3-mesečno potovanje po Evropi, lih kar se je upokojila. Ima zelo čudno ime, in dokler se nisva poklikala na Facebooku, sploh nisem mogla razumeti, kako ji je ime – Eliate, po njihovo pa se sliši kot Eliač…

Lastniki restavracije so izjemno prijazni in prijetni, ob kavi, oranžadi, ostali ob pivo, pozneje ob vinu, posedamo na terasi ves popoldan. Oni gostijo tam neke sorodnike, se spoprijateljimo z mlado mamico z dojenčkom. Sumim, da če bi imeli gužvo od drugih gostov, bi nas malo spravili v red, tako pa zavzemamo skoraj celo teraso… Običajno se dogovarjajo, da naročeno večerjo prinesejo v albergue in jo poješ tam, mi smo se zmenili, da bi vsi skupaj jedli na terasi, seveda, bomo naročili še pijačo…

Tako se počasi vsi zbiramo, Aleks je že tu. Pozneje je prišel španec v letih – Alfonso, ta ima Camino kot način življenja, prehodil je že vsak Camino po več kot 10x, pozna vse albergue in ospitaliero, povsod je doma… Sicer je malo aroganten in se drži zase, a ga povabimo za našo mizo… Mlad španec, Cristian je prišel še za nami, Julio pa se je prikazal šele ob pol šestih, ko smo se že po malem sekirali, kje pa je on ostal. Kje se je tako dolgo potepal?

Tako smo tu vsi isti od včeraj plus Eliate. Ona se že sekira, da tipi bodo smrčali, jo potolažim, da so že preverjeni in da so OK. Res je čudež…
Ker smo vsi tam na terasi, se zopet menimo, da rezerviramo večerjo za jutri. Jutri se razdelimo – nekateri gremo krajšo etapo v Pajares, mlad katalonec Cristian in Aleks pa gresta v Benduenos, to je že skoraj dvojna etapa. Do Pajaresa je 15 km in do Benduenos še 16 km. Po hribih je to dosti. Onadva si rezervirata Benduenos, kjer je baje eden boljših albergue na tej poti. 

Naša ekipa - Julio, Cristian, Jose, Eliate, jaz in Aleks. Alfonso se ni slikal, se ne druži z "rajo" ;)):
Zvečer nam lepo postrežejo večerjo, zelenjavna juha, jagnjetina na lokalni način – caldereto, za sladico imamo jogurt. Častijo nas s steklenico vina, pa smo bili pripravljeni plačati sami … No, saj tudi smo, prej in potem…
Jutri nas čaka kratka etapa do Pajaresa (Pajares ves čas se mi sliši kot eno tako eksotično ime za kraj, skoraj kot bi šla v Himalajo ali Mach Pichu…. Se mi sliši skoraj mistično in me prav zanima, kakšen je ta Pajares), si pa obetam relaks pohod. In žal mi je, da se bo druščina malo razbila. Lepo smo se ujeli…

Nadaljevanje: 

Ni komentarjev:

Objavite komentar