Že dolgo nismo bili v Rusiji in svetovno prvenstvo v
nogometu je bil odličen »izgovor«, da se zopet odpravimo tja. Nismo posebni nogometni navdušenci in še nikoli se nismo ukvarjali s
tem, kako priti na tekme svetovnih prvenstev. Ker se začnemo zanimati dovolj
zgodaj (jeseni 2017 za junij 2018!), uspemo vse organizirati brez posebnega
stresa.
Torej, prva misel je bila – gremo junija v Rusijo, v
Kaliningard, kjer bodo tekme skupinskega dela. Če se nam bo ljubilo, bomo šli
na tekme. Jeseni se še ni vedelo, katere ekipe bodo kje igrali, se pa je že
vedelo, da Slovenije na svetovnem prvenstvu ne bo. Zato nam je bilo vseeno, na
tekmo katerih ekip gremo. Ker se o zadevi pogovarjamo tudi z tistimi, ki
nogomet spremljajo bolj zavzeto, ugotovimo, da če želiš priti na tekme, vstopnice
za tekme moraš rezervirati veliko vnaprej. Cena karte za tekmo pa se vrti okrog
100 € - odvisno od sedežev, tekme… V moji glavi sem bila pripravljena plačati
15-20 € za karto. Se mi zdi 100 € veliko preveč za neko nogometno tekmo. Ampak
bolj kot se pogovarjamo o temu, bolj si želimo priti vsaj na eno tekmo, pa naj
stane kar stane, ne nazadnje – to je SVETOVNO prvenstvo, dogodek, kakih je
malo…
1460 km, ob 15h smo že doma. Še ena pot v Rusijo je zaključena. Vedno manjša avantura to postaja. Globalizacija.
Sistem za nakup kart za tekme je takšen:
FIFA jeseni – pozimi pred prvenstvom organizira 3 krogi
žrebanj kart za tekme. Ti se prijaviš za določeno tekmo (ali skupek nekaj
tekem, ali za spremljati določeno ekipo – različne opcije), potem sledi
žrebanje kart. Če imaš srečo, si izžreban, če ne – lahko se prijavljaš na naslednji
krog oz. poskušaš kupiti karte v prosti prodaji (teh je izjemno malo in poidejo
v nekaj urah). Tisti, ki so izžrebani za nakup karte, enkrat marca – aprila (po
zaključku vseh žrebanj) dobijo poziv za plačilo kart, karte pa ti pošljejo po
pošti domov par tednov pred tekmo.
Ker je Rusija velika posebnost z vidika urejanja vizuma, so
se rusi spomnili (še dobro, da so!), da vsem, ki kupijo karte za tekme,
naredijo FAN ID (osebna izkaznica navijača), s katero imaš brezvizni
vstop-izstop iz Rusije v času prvenstva (in baje veljavnost tega so podaljšali
še do konca leta 2018), poleg tega s tem imaš brezplačne vožnje z javnim
prevozom na dan tekme in celo gratis vožnje z vlaki iz mesta v mesto, kjer se
odvijajo tekme . Mi2 sva hitro naredila računico – vizum stane 35 € + 35 €
doplačilo za urejanje dokumentov v viznem centru, urejati moramo kup papirjev,
2x se voziti v Ljubljano. Skratka, karte za tekmo so nam pokrile strošek
izdelave vizumov. Odločeno – se prijavljamo na tekmo.
Decembra je bilo že znano, katere ekipe kje in kdaj igrajo.
Po datumih se je nam izšlo, da bi šli na tekmo Srbija – Švica v Kaliningradu.
Se prijavimo, nekje januarja dobimo obvestilo, da smo izžrebani. Juhej!! Marca plačamo karte, maja prejmemo domov FAN
ID (moraš izpolniti spletni obrazec, prilimati sliko, vpisati podatki potnega
lista – je pravi dokument) in karte za tekme. Ves čas se po malem sekiramo, če
to res velja, da nas pustijo čez mejo brez vizuma, ker z rusi na meji ni heca…
Končno se odpravimo v Rusijo. Tudi tokrat greva z avtom,
ugodne in udobne letalske povezave za Kaliningrad iz nam bližnjih letališč ni.
Letos ponavljamo podobno pot kot pred 5 leti – mimo Dunaja, Brno, Lodza, le da
na Poljskem so že zgradili veliko avtocest in je vožnja veliko lažja in lepša.
Na spletni strani AMZS preverimo kako je s cenami v
sosednjih državah. 1l diesla pri nas stane 1,31 €, za Avstrijo piše, da 1,26 €;
v resnici je bilo to 1,54 € (mogoče v kakih vaseh je res nižja cena, na
avtocesti je še vedno dražje kot pri nas). 10-dnevna vinjeta za Avstrijo stane
okrog 9 €.
Čez celo Avstrijo, od Šentilja in do Poysdorfa, na
avtocestah so samo dela na cesti in zožanja prometa, celo čez center Dunaja je
enako.
čez center Dunaja |
Avtocesta, ki se začne v Izoli se konča pri Poysdorfu, se po 565 km nekaj
km pred češko mejo konča. Zadnje kilometri Avstrije in začetnih 30 kilometrov
na Češkem so lokalne ceste. Do češke meje rabimo 5,5 ur.
Mikulov, Češka |
Prodaja čeških vinjet je takoj na bivši meji. 2-mesečna
češka vinjeta stane 25 € (ker čez 2 tedna se vračamo, se nam bolj splača
vinjeta za 2 meseca, kot 2x 10 dni po 17 €).
Nekaj kilometrov za mejo na Češkem je jezero, ob jezeru je
kamp in aquapark Moravia. Zelo je lepo! Tukaj sicer je edina dolga kolona na
poti – semafor, promet gre izmenično enosmerno.
Tudi na Češkem na cestah veliko popravljajo in urejajo, to
je, očitno, povsod stalnica. Okrog so polja in panorame so zelo lepe.
Po 8,5 urah vožnje smo na meji s Poljsko. Na avtocestah je
tukaj omejitev 140 km/h, pod obvezno opremo v vozilu spada gasilni aparat (mi
ga, seveda, nimamo).
Do Katowic je lepa nova avtocesta. Prenočišče sva si že
vnaprej rezervirali v IBIS hotelu v predmestju Katowic – Zabrze, samo zaradi
tega, ker je zelo blizu avtoceste. Če ne bi hotela rezervirali, najbrž bi se
vozili še kako uro dalje in iskali prenočišče. Za postanek je skoraj še
prezgodaj – ura je 5 popoldan, a po drugi strani naselje je skoraj simpatično,
hotel v centru takoj poleg črpalke, Hoferja, McDonaldsa in shopping centra.
Tukaj vozi celo tramvaj. Greva popolniti zaloge čokoladic in pijače za na pot,
sledi večerja in kratek sprehod po naselju. Prav dobra točka za postanek je… In
še – le kdaj bi drugače še prišli v Zabrze? Nikoli nihče najbrž ni slišal, da
ta kraj sploh obstaja :)
Zabrze:
Naslednje jutro po zgodnjem zajtrku (IBISi so zakon, sploh
za postanek na poti) ob 7h že se odpeljemo v smer proti Rusije.
Med Katowicami
in Lodzem so hitre ceste, prometa ni zelo veliko, za Lodzem pa so nove
fantastične avtoceste. Pripravljajo cestninske postaje, a za zdaj še niso
računali cestnine. Cestnino so nam zaračunali le za »stari« del avtoceste –
zadnjih 100 km pred Gdanskom - 6,25 €. Lepa in hitra vožnja. Gorivo na
avtocestah tudi tukaj je nekoliko dražje kot v mestu: 4,89 zl/l napram 5,29 zl.
1€=4,06 zl.
Ker smo prevzeti z vzdušjem nogometa, opažamo, da so poljaki
veliki navijači – veliko avtomobilov se vozi kar s poljsko zastavo na okencu,
povsod so navijaški atributi, vsak bar/lokal je pobarvan v rdeče-bele barve
poljske raprezentance. Danes zvečer je tekma, ko igra Poljska, ljudje se že
pripravljajo (tisti dan so poljaki izgubili….)
Ko moramo zapustiti avtocesto na odcepu za Elblag/Malbork,
del poti gre po stari »berlinki«, ki je povezovala nekdanji Königsberg z
Berlinom. Cesta je še vedno tlakovana s tlakovci.
grad v Malborku |
Malbork |
Eblag obkrožimo po obvoznici, nato skozi Malbork se zapeljemo
na cesto, ki gre direktno na rusko mejo – za Gzehotki. Tu več ni nobenih
naselij na 30-40 km poti, niti postaj, niti črpalk, okrog ceste je ograja, kar
čudno je… Do meje od nas je tako 1461
km.
Na meji ni nobenega avta, posumimo – da niso zaprli meje? Se
približamo mejni kontroli, pride ven kar
nekaj carinikov, vsi so prijazni, mladi in lepi, se smejimo – za čas
prvenstva so izbirali miss mejnih kontrol? Zadeva s FAN ID je veljavna (uff, si
končno oddahnemo), vizumov res ne rabimo. Vseeno je potrebno izpolnjevati
obrazec za uvoz avtomobila, zadnjič s tem je bil cel izziv, tokrat pa mladi
carinik se nas usmili in prijazno izpolni vse sam (2 obrazca A4 z obeh strani!)
– nezaslišano za rusko mejo! ;). V pol ure prečkamo rusko mejo – še nikoli tako
hitro!!
Spominjamo se mesta 5 let nazaj in opazimo kar precej
sprememb: mesto je bolj urejeno, čisto, polepšano, manj je prometa oz. vožnja
je bolj umirjena, šoferji so bolj kulturni, ceste so popravljene.
Tudi potem, ko se sprehajamo po mestu vidimo, da je mesto
urejeno, polno dogajanja, mesto je živo - tokrat vse živi z nogometom, veliko je
dogodkov okrog tega, polno je turistov. Kaliningrad sicer ni tako zelo
turistično mesto, bolj je mesto za živeti, za prebivalce, in, moram reči, da je
tukaj lepo živeti… Lepo in prijetno mesto, imaš vse možnosti.
Napisala bom še bolj podrobno o nogometu in nekaj o Kaliningradu in okolici, kar smo obiskali.
- Nogomet
Pot nazaj:
Ko odhajamo nazaj, še pred mejo obvezno
tankamo avto. Bencin je v Rusiji duplo cenejši. Na meji sploh ni gužve, par
avtomobilov, a vseeno nekaj časa čakamo. Ob izstopu nam odvzamejo deklaracijo
za vozilo, preverijo Fan ID. Na poljski strani meje nas 2x vprašajo, koliko
vodke uvažamo, koliko cigaret in celo – koliko bencina imamo v tanku. To so
artikli, ki se jih šverca med Poljsko in Rusijo.
Zopet se peljemo do Elblaga, tam na
obvoznici so gradbena dela, oznake so samo za obvoz, navigacija te poti nima,
zato naredimo majhen (30 km) krog, do Malborka se že vrnemo na pravo pot, nato
pa smo na avtocesti in samo gas.
Poljska gre hitro mimo. Za nazaj ne
rezerviramo hotela, bomo iskali tam, do kjer pridemo. Se odločimo, da
prenočišče poiščemo, ko smo že na češki strani. Najdemo naslov in ugodno ceno
za motel malo pred Brno v vasici Tvarožna, tik ob avtocesti, poleg je črpalka
in par restavracij.
Ko se zapeljemo tja, ugotovimo, da je to
pravzaprav zgodovinski kraj – kakih 500 metrov pred motelom je veliko obeležje
o Napoleonovi bitki pri Austerlitzu. To je bilo tukaj! Na teh poljih.
Čisto brezličen motel dobi nov smisel.
Pri motelu je samopostrežna restavracija, ni drago, hrana je celo dobra in celo
razvozlamo meni v češčini, a postrežba jim je res grozna. Nobene prijaznosti
ali želje pomagati, angleščini ne znajo, nemščine tudi ne, na koncu se mi
silimo sestaviti nekaj besed v češčini, da se razumemo.
Zjutraj še odpeljemo krog okrog polja,
kjer se je odvijala bitka.
Nato gremo dalje, preko Avstrije v Slovenijo. Vreme, kot
običajno, ko smo mi na poti, se skisa. Dežuje ves čas. Dež preneha šele pri
Mariboru.
Za Avstrijo ponovno rabimo vinjeto. Se
ustavimo na zadnji črpalki na češki strani, v mestecu Mikulov. Običajno vinjeta
stane 9 €, na črpalki, v CZ kronah, mi jo zaračunajo 14 €. Dokler preračunam
devize, smo že itak v Avstriji. Za naslednjič – prav na bivši meji med Češko in
Avstrijo so kioski z vinjetami.
In še za naslednjič – pred Dunajem na
avtocesti so OMV postaje kar s prenočišči. Velik hotel…. Smo razmišljali, da bi
se peljali še do Dunaja, ampak, ker nismo vedeli, kje bo kak hotel, raje ostali
na Češkem…
1460 km, ob 15h smo že doma. Še ena pot v Rusijo je zaključena. Vedno manjša avantura to postaja. Globalizacija.
Ni komentarjev:
Objavite komentar