četrtek, 11. september 2014

Jadranje: Zadar - Molat - Dugi otok - Žut - Zadar

Jadranje je na seznamu želja že nekaj let. Do sedaj nekako ni uspelo se organizirati, da bi se zbrala klapa, termin, želje. Letos pa je odločitev padla že v pomladanskih mesecih in je vse štimalo.

Naš skiper je poskrbel za rezervacijo jadrnice direktno pri lastnikih. Čeprav kratki termini niso običajni, smo se dogovorili, za najem samo za 4 dni.
Pot do Zadra vzame cca. 4 ure. Ko smo se vozili, zunaj je bilo 10 stopinj, dež, megla, pri Zadru tudi močan veter... Smo se že sekirali, kam gremo in kako bomo jadrali.

Vendar ob morju temperature so že prijetnih 24-25 stopinj, dež je do večera ponehal, v naslednjih dneh smo vsak dan ujeli tudi nekaj ur sonca, tako bilo je res odlično.
Naša jadrnica je za 8 oseb, ima 2 kabini zadaj, ena "suita" spredaj in še ena kabina na pograd. Sedežna v dnevni se tudi hitro prelevi v ležišče, tako lahko tudi posadka iz pograda se lahko malo razkomoti.

Mesta ni preveč, vendar je dovolj, vse se da zložiti. Ugotovili pa smo, da za na jadranje res ne rabi nekih oblačil in prtljage - hlačke in majčka v kateri jadraš, nekaj za "hladno vreme" (jopica in dolge hlače) in nekaj nepremočljivega za primer res deževnega vremena. Teniske za hoditi po jadrnici, če zebe in nekaj za na trdo zemljo. Brisača, fotoaparat, in, ja, hrana/pijača, če se ne misli loviti s trgovinami v vsakem pristanišču. Mi smo imeli vsega preveč - od zalog do oblačil in celo fotoaparatov :) No, ničesar nam ni zmanjkalo.

Iz marine se izpluje zmeraj na motor. Tudi prvi del poti smo šli na motor, ni bilo nekega vetra, pa tudi navaditi smo se morali. Celo jaz sem lahko prevzela krmilo.
Nekje med otoki pa smo odprli jadra, čeprav ni bil neki veter, ampak nam ga je uspelo loviti, da smo šli vsaj 2-3 vozli (na motor tudi 7 vozlov). Fantastičen je občutek, ko se odpre genova (jadro na nosu) - tako ogromno je in takoj ujame veter....

Naš skiper nas je pridno učil, kako se ujame veter, kako čutiš, da ti veter piha v prsa, delali smo obrat ipd... Krasno je bilo.

Predzadnji dan je kar lepo pihalo, pa smo jadrali ves čas, tudi za mojo presojo kar solidno na boku, da si se moral že držati za kako zajlo. Čeprav veš, da se jadrnica praktično ne more prevrniti in da imamo izkušenega skiperja, vseeno ti malo požene adrenalin po žilah, ko se jadrnica nagne in se jadro napne. Super lepo mi je bilo jadrati, z veseljem še kdaj.

Postanek na Molatu (vasica Zapuntel, eno od treh naselij na Molatu) - Freddy se je spomnil, da je tukaj že bil. Več kot 1000 otokov je v jadranu, pa zadanemo ravno tega. Hecno je, da zadnji lastnik otoka Conte Abelič otočanom pobiral sedmino pridelka. Danes pa je DDV 22%, na otoku pravijo, da bi bilo bolje se vrniti v stare čase...
Kopanje v morju, večerja, pijača in dolg večer, privezani v morju. Sicer ta zaliv ni bil ravno miren, jadrnico je mičkeno guncalo ves čas in, ko smo se odpravili spati, se čutilo vso noč butanje valov ob barko.

Naslednji dan že od daleč zagledamo neko čudno odprtino ob obali otoka (Dugi otok). Priplujemo bližje - bunker, še iz časov, ko so se v njem skrivale jugoslovanske podmornice. Seveda, gremo to bližje ogledati. Zapuščen bunker, več prehodov, skrivališča za zapahi... Malček je scary, ampak je zanimivo.

Zvečer se vežemo v zalivu na otoku Žut. Predstavnik marine nas kar s svojim tenderjem odpelje na kopno. Se vzpnemo na hrib takoj za marino, visok je 155m, ampak z vrha se odpre čudovit pogled na Kornate. Smo se smejali, ves avgust smo pridno hodili v hribe doma (vreme tako ali tako ni bilo za na plažo), tako tudi na jadranju najdemo hrib, na katerega se je treba vzpenjati.

Žut je drugi največji otok v skupini Kornatskih otokov. Kljub temu, da je tu v redu marina in nekaj dobrih restavracij, na otoku ni stalnih prebivalcev, niti naselij. Ribiči in poljedelci pa prihajajo z bljižnjega Murterja.

Vrh hriba je poseben tudi zato, da si obiskovalci iz kamenja zgradijo majhen stolpič s skrito željo, ki naj bi se nato izpolnila.. Zelo je lepo... Pogled pa - dih jemajoč! Pripravili smo si prigrizek na vrhu, nekaj spili in dočakali sončni zahod. Fascinantno, fantastično, prelepo! Pravi kraj za meditacijo.

Zjutraj se prebudimo v izjemno lepo jutro. Morska gladina je kot ogledalo.

Celo jutro se kopamo, sončimo, se nastavljamo sončnim žarkom in tudi fotoaparatu :)

Popoldan pa dvignemo jadra in se odpravimo proti Zadru. Škoda, ker se hitro konča.

V Zadru nas pričaka fenomenalen sončni zahod. Še zadnji večer v našem domu na vodi in zjutraj se že vrnemo domov.

Odlično je bilo, dobra ekipa, vsi smo odločeni, da moramo ponoviti....