nedelja, 3. september 2017

Križarjenje po Dalmaciji. Split.

Nekaj let nazaj sva bila na dopustu na čudovitem križarjenju z majhno leseno barko po otočkih Kvarnera. Vsa leta od takrat želiva ponoviti to zgodbo, vendar bolj južno, v Dalmaciji. Lani sva se spomnila rezervirati januarja za avgust in je bilo že vse zasedeno. Zato lani septembra, takoj, ko so razpisali programe za 2017, sva rezervirala svoje križarjenje po hrvaških otokih iz Splita.
Za predstavo o cenah - teden dni križarjenja v klimatizirani kabini stane 720 €, vključeni so zajtrki in kosila, pa tudi kapitanova večerja. Za kalkulirati še 25 € po osebi pristaniških taks, pa prevoz do Splita in parkiranje tam, ter seveda večerje in pijače v krajih, kjer smo se z barko ustavljali. In na Hrvaškem letos to sploh ni poceni!

Ker na barko v Splitu se moramo vkrcati tekom dopoldneva v soboto, se od doma odpravimo že dan prej popoldan. Da voziva v miru, da nisva živčna, če bova uspela, če bodo na meji ali avtocesti kolone. Si rezervirava 1 nočitev v preprostem hotelu v centru Splita.

Pot se začne tako, da naslova hotela ne najde nobena navigacija, ki jo premoreva – niti v avtu, niti v telefonih. Ne vemo kam točno greva! Vpisali sosednjo s hotelom ulico, upajoč, da na licu mesta bo vse jasno.
 Iz Izole do mejnega prehoda Pasjak potrebujemo 1 urico (52 km), vrste je nekje 100 metrov, čakamo na prečkanje meje natančno 7 minut. Kolona za v Slovenijo pa je dolga skoraj skozi celotno naselje – vsaj 4 km. Kmalu za mejnih+m prehodom je že cestninska postaja na Hrvaški strani. Takoj je treba plačati – 9 HRK (cca. 1,25 €).
Obvezen postanek na postajališču v Rijeki, na Jadranskih vratih – šokira temperatura 35°C, v klimatiziranem vozilu sploh ne slutiš, da je zunaj tako vroče. Voziva se vse po avtocesti za Velebitom, skozi predor Sveti Rok pri Zadarju, postanek za kavo in čokolado na postajališču pri Skradinu, ob mostu čez Krko.
Tukaj je prelep razgled na Krko in Skradin in je res vredno se ustaviti vsakokrat, ko se pelješ mimo.

Ob 18h je zunaj še vedno 34°C, neverjetno. Pohitiva nazaj v avto. Že tu nas začnejo »navajati« na cene za turiste – kava je 2 €.
Ko se čez 45 minut pripeljeva do izstopne postaje v Splitu, za plačilo cestnine morava dati kar plačilno kartico – od Rijeke do Splita je 207 kun, (skoraj 30 €! naše vinjete so prav odlična naložba!). Toliko kun sploh še nimava; prej morava do menjalnice ali bankomata.
Ob avtocesti je še polno sledi požarov, gorelo je čisto ob cesti in ponekod tudi prav blizu hiš. Grozljivo.
Pogled na trdnjavo Klis v zaledju Splita:
 Ob sedmih zvečer (malo več kot 5 ur vožnje brez vsakršnih zastojev ali pripetljajev) sva v centru Splita, k sreči, hitro prepoznamo naš hotel – je ogromna moderna stavba. Se izkaže, da hotel je pravzaprav študentski dom, kjer poleti nameščajo turiste, zato je cena ugodna. Soba za 2 osebi sredi avgusta (in gratis parkirišče) stane 43 €. Ker je na Booking.com traja neka akcija, dobiva še vsak po 15 € nakazila na kreditno kartico, ko se vrneva domov. Povezava, preko katere lahko se rezervira in po končanem bivanju dobi 15 € vračila je tukaj, ne vem pa, kako dolgo traja ta ponudba…

Prijaviva se v hotelu, po dolgem hodniku prideva do sobe, odkleneva – ups, je že zasedeno, notri je polno razmetanih stvari… Greva v recepcijo – še večji ups, to je naša soba, ki sva jo rezervirala za jutri, danes pa so v njej še drugi gostje, slučajno so pustili ključ v recepciji in sva ga dobila… Jaz, turistični delavec, falim termin bivanja, kaj takega… K sreči nam vse hitro uredijo, najdejo sobo, prestavijo rezervacijo (in preko Booking.com to sploh ni nujno, da se izdie…).
Pogled iz sobe (končno!):
 Greva v mesto!
V centru je gužva, parkirišče ob pristanišču (edino, ki ga poznava v centru Splita) je polno, redar že na daleč maha, da je vse polno, da naj niti ne zavijava… Vseeno zavijeva na parkirišče, narediva krog in, glej ga, zlomka, - ravno nekdo nama pred nosom se odpelje ven in imava plac.

Poiščeva našo barko. Malo sva razočarana (čeprav sva že pričakovala) – preveč je fina, moderna, vsa zaprta, nima balkonov, na terasi ni sence, ni velikih oken. Freddy pravi, da je podobna vojaški mornarici… Ni nam všeč, hočemo »starinsko« leseno majhno barčico, tisto »z dušo«. Klima in fancy pohištvo nama nič ne pomeni na počitnicah na morju. Težko skušava ostati pozitivna in verjeti, da bo vse odlično.

Ogromen katamaran parkiran poleg naše barke.
Promenada, center, mestno jedro – vse je polno ljudi. Midva nikoli ne greva na dopust v samem višku turistične sezone, še manj pa v tako s turisti oblegana mesta, zato psihično nisva pripravljena, da mesto dobesedno poka… Se sprehodiva, mesto je povsem drugačno ob deževnega in praznega Splita lani maja…

Na promenadi se je lih pričel spominski koncert .
 Zavijemo v zgodovinsko jedro.
Vroč, soparen, poln gužve večer popravijo fritole, nato pa še lepa lahka oblekica na enem od štantov. Mesto je sicer prekrasno, a zaradi množice ljudi ga skoraj ne moreš videti.

Še cene v Splitu (Vse je 50% dražje kot pri nas…):
2 uri parkiranja stane 3,5 €.