Prva dva dneva naše "romance" v Parisu in s Parisom Dan 1 in dan 2
Mislim, da se vidi na slikah, da nama je prav lepo v Versaju......
3.
dan:
Versailles (švicarski vrt, fontana
Apolona, dvorec in Royal chapelle, sale de Glaces)
Prebrala sem ogromno romanov o francoski
zgodovini od Dumasa in Druon-a do romanov o Angeliki. Končno lahko vidim, kje
se je vse odvijalo in kaj si je omislil vsemogočni kralj Sonce, Ludvik XVI. Dvorec
je ogromen in še vedno se mi je zdelo da bo večji (saj tam je prebival ves dvor
in še služničad). Sobane so razkošne in ogromne, a vseeno se mi je zdelo, da
jih mora biti več in več »skrivnih« prehodov. Ko se odpravljaš v Versaj, moraš
vedeti, da po dvorcu se boš premikal v gruči ljudi, ki so slučajno ali namenoma
prišli sem. Tisti, ki so namenoma, bodo ravno tako se trudili videti in
predstavljati si vse, kar smo brali v romanih in videli v filmih; poskušali se
vživeti in razumeti, kako je bilo tukaj živeti in kakšno je bilo to življenje v
dvoru. Ne moreš si predstavljati. Ne moreš se osredotočiti, ne moreš se
ustaviti in si vzeti moment zase. Preveč je ljudi. Ogled je speljan skozi
glavne dvorane in sobane, seveda, nobenih skrivnih prehodov ne pustijo
raziskovati... Kljub vsemu je fantastično, je veličastno, se lahko zagledaš v
park skozi okno in se zamisliš, da zdaj zdaj se pokaže kralj in njegove
dame.... Fantastičen dvorec s
pozlačenimi vrati in ograjo, želela bi si ga ogledati v miru, vendar najbrž ni
mogoče.
Kristalna sala |
Park in vodnjaki pa so tako veliki, da se le lahko uide množici in
uživaš v lepoti. V parku je tudi dodana umetniška kreacija Veilhan-a – na dolgi
zelenici množica črnih kroglic. Ne vem, kaj bi to pomenilo, ne zgleda pa
slabo.... Menda vsake toliko Versailles »obogatijo« s sodobno umetnostjo.
Švicarski vrt |
Apollonov vodnjak |
Veilhan - moderna umetnost |
Mislim, da se vidi na slikah, da nama je prav lepo v Versaju......
Monmartre – četrt umetnikov. Ogromno je
slikarjev, ki slikajo mimoidoče in kar nekaj svojega. Lahko se sprehajaš in
opazuješ kako delajo, srkajo kozarec vina in klepetajo med seboj.
Cerkev Sacre Coeur (cerkev Svetega Srca) je srce Monmartra, trgovnine
in stojnice umetnikov so vse okrog cerkvi, tam so tudi poulični umetniki vsake
sorte. Na Monmartru je tako posebno prijetno vzdušje. Bi se kar sprehajal in se
zgubljal po trgovinicah. Šla sva na Crepes z zanimivim nadevom v eni od
slaščičarn na trgu, vrvež te kar začara... Monmartre je mesto v mestu. Žal nama
je bilo samo to, da nisva vedela in se nisva pripravila – da bi na stopnicah,
ki vodijo k cerkvi Sacre Coeur pričakal sončni zahod in ob tem odprla
steklenico penine ali vina in uživala v večeru in opazovanju Parisa pod nogami
in ljudi okrog. Bilo je kar precej takih, ki so to počeli in bilo je krasno.
na stopnišču pod Sacre Coeur |
Z Monmartra, ravno prav, ležerno
razpoloženi, se spustimo do Pigalle-a, četrti kabarejev, sexshopov in takih in
drugačnih »klubov« za odrasle. Na poti srečamo muzej erotizma. No, še en muzej
pa z lahkoto dodamo v svojo zbirko pariških muzejev. 2 urici, zanimivo, za nas
ni običajno. Ugotovimo, da erotika in razne igračke ter spolne igrice niso moderna
izmišljotina, ampak sega prav v stare čase.
Iz muzeja gremo do trga Clichy, vendar ne
gremo v sloviti Moulen Rouge, temveč v kabare Novelle Eve, čez cesto. Kabare,
peninca in celo nastop Freddyja na sceni pariškega kaberja – vse to gre v zbirko
naših doživetij v Parisu. Vstop v kabaret ni ravno poceni, je pa tako čudovit
večer, da je denar tu čisto postranska in nepomembna stvar.
4.
dan:
La Defance – moderna čtrt na zahodu
Parisa, velja za popolno poslovno gradbeništvo. Najbolj opazna stavba – Grand
Arc, tretji od znanih pariških slavolokov, vsi so postavljeni na isti črti –
Karousel v bližini Louvra, Arc de Trionf na Elizejskih poljanah in Grand Arc.
Ves promet v Defance-u je spravljen pod zemljo v predore, zgoraj so samo pešči
in kolesarji. In to, da ni avtomobilov, naredi svoj vtis, pozitiven vtis,
deluje čisto, mirno, urejeno.
Les Invalides in grob Napoleona
V času srednjeveških vojn, a takrat je
bilo kar precej vojn, je bilo seveda, ogromno poškodovanih na bojiščih vojakov,
ki niso bili več primerni za v vojsko, pa tudi doma niso imeli kam – brez
družin, staršev, žen... Za take vojne invalide je Ludvug XIV uredil v
Parisu Dom Invalidov oz. poimenovali so ga Hotel Invalidov. V sklopu »hotela«
sta tudi dve cerkvi. Kako je to delovalo takrat, težko zdaj rečem, saj vse
hkrati je to bil hotel, vojašnica, proizvodnja, bolnišnica ter mesto, kjer so
na smrt bolni in ranjeni smrt dočakali. Celo mesto pod upravo vojske in cerkvi. Včasih
je tu bivalo tudi do 4000 vojakov. Zdaj je to veličastna stavba, ki nikakor ne spominja na domove za bolne in uboge, prej je res odličen hotel.... Tukaj je
tudi panteon z grobom Napoleona. Mali veliki človek je ogromno dosegel, pustil
pečat v zgodovini, tudi pokopan je kot se za velikega fracoza spodobi.
V
eni od stavb Hotela Invalidov je sedaj muzej vojske. Precej velik, z zanimivo
zbirko. Francija je bila kar precej vpletena v vse evropske vojne....
Les
Champs-Elysées
Elizejske poljane sem si predstavljala kot
dosti bolj romantičen kraj. Mogoče zato, ker se tam vsi »sprehajajo«, mogoče
zato, ker so »poljane«. 400 let nazaj je bil tu nič kaj zanimiv predel Parisa,
dokler Maria Medici ni ukazala ta predel olepšati. Takrat so začeli tu graditi
prestižne vile in dvorce za mestne pomembneže, nato vile so nadomestile mestne
administrativne stavbe, bogate meščane pa so se preselili na nove prestižne
lokacije. Sedaj je to zelo prometna in široka ulica. Po kateri se lahko prav dolgo
»sprehajaš«. Polna je trgovin in kavarn in restavravcij, v stavbah so pisarne
najbolj znanih mednarodnih družb. Blizu trga de la Concorde je več parkov, del ob slavoloku je bolj urban. Ogromno ljudi, prav zanimivo je spremljati, nekateri so tu doma, večina so turisti ali priseljenci. Pravih domačinov tu ni videti, ali izjemno malo. Saj je
zelo prijeten in zanimiv kraj, samo romantičen pa ni... Ali pa smo bili že nedovzetni,
po štirih dneh romantike J
Acr de Trionf ali slavolok zmage stoji
sredi ogromnega krožišča na začetku (ali koncu) Elizejskih poljan. Mogoče je
priti na vrh slavoloka, zagotovo je simpatično.
Mi nismo našli mesta, kje se
prečka to ogromno krožišče (najbrž je kje podzemni prehod). Čisto nas je
šokiralo to krožišče – 9 pasov, premer kroga je vsaj 100m, s tem da prednost
imajo vozniki, ki se v krog vključujejo, tisti pa, ki so že na krožišču, morajo
dati prednost tem, ki se vključujejo. Krožišče je velikanski prometni zamašek.
Le kako naj iz notranjega, devetega, kroga zaviješ v ulico desno? Moraš prečkati
vseh ostalih osem pasov... Ne vem, če bi jaz tam prišla skozi v doglednem času.
Louvre :
Sale v Louvre-u so ločeni po temtskih in
zgodovinskih sklopih. Spodaj je ostal en del zidov starega Louvre-a in ceste ob
steni. Za 12 Eur lahko poleg
originalnih Monalise, kipov Venere, Nike in Ramzesa se lahko dobi vpogled v »težko«
privatno življenje zadnjega francoskega vladarja – nečaka velikega Napoleona I,
Charles-a Lui Napoleon Bonaparte (ali – Napoleon III). Napoleon Bonaparte je po
vrsti pisanih zarot postal president mlade francoske republike in je
ustanovil zelo strog in avtoritaren sistem. Stanoval je kar v apartmaju v
Louvru. V času franko-pruske vojne so Napoleona ujeli za talca, posrečilo se mu
je zbežati v Anglijo, vendar v Francijo, kjer se je odvijala že tretja
francoska (septembrska) revolucija, se ni več vrnil.
Najprej sva prišla do Monalise, seveda,
množica ljudi, ampak uspeva se abstragirati in vzeti trenutek ter razumeti,
zakj je to najbolj znana slika na svetu. Majhna je. Skrita za steklom. Kljub
tisoč krat videnim reprodukcijam te gleda mehko in z blagim nasmehom. Je
prijazna in je ljubka. Preverimo – res, kamor koli se premakneš, te gleda
direktno v oči. Hm, ja, kljub vnaprejšnji skeptičnosti, nekako podzavestno te
prevzame in zavedaš, da ti je všeč, da si navdušen... Hehe, bi jo kar domov
peljal.
Venere di Milo |
Nasproti Džokonde je ogromna slika Veronesija »Poroka v Kani« oz. ne vem,
kako se prav prevede. Te začara in prevzame s tisoč detajli, se kar poglobiš. Se
sprehodimo skozi sale italijanskih in francoskih slikarjev, srednji vek. Nisva
poznavalca ali cenitelja, je pa zelo zanimivo, poleg tega vsake toliko srečas
nekaj, kar ti je že zelo znano.... In te začne zanimati bolj zares. Vse ima
toliko večjo težo, ker veš, da so to izvirniki, to je to, kar je naslikal Rafael
ali ustvaril Michelangelo. Neverjetno. Smo že bili v Egiptu, ne moremo
izpustiti sale z relikti od tam. Čudimo se, kaj vse je uspel Napoleon in
njegovi generali pripeljati iz Egipta v Francijo.
Louvre je tako zanimiv muzej, prevzame še
tiste, ki niso največji fani muzejev (midva). Iz apartmaja Napoleona sva že
praktično tekla skozi sale, nisva smela zamuditi letala. Na teku pa močno
zabremzamo v ogromni sali francoskega kiparstva. Kot da si pred ogormnim
dvorcem in stopnišče je polno kipov. Fenomenalno. Nekaj minut – WOW, nato
tečemo do izhoda.
Vstop v Louvre je brezplačen ob nedeljah
in 14.julija, na dan francoske revolucije, prav tako za otroke do 18 let, za
mlade EU 18-25 let ter za francoske brezdomce, slikarje in učitelje...
Polet Paris – Ljubljana: kljub prometni
gneči na obvoznici, uspemo pravočasno na letališče, celo nakupimo še nekaj
spominkov v Duty Freeju.
Perephirique - obvoznica |
Pozabimo pa na eno zelo pomembno zadevo – bonboni ali
čingumi. Ob vzletu na letalu me je zgrabil pravi pravcati napad panike, ker
nisem imela čingumov, da bi si lajšala pritisk v ušesih ob vzletu. Kljub temu,
da se je letalo že začelo premikati, jaz skoraj od panike nisem mogla do sape
in je stevardesa brez odvečnih vprašanj samo
na znak prinesla pest bonbonov. Zgleda, nisem edina, ki moram kaj žvečiti ob
vzletu in pristanku. Vse je psiha, a kako resnično – enostavno nisem mogla
dihati..... Od takrat nikoli ne pozabim par paketkov bonbonov in čingumov.
Videla sva ogromno, skoraj neverjetno, da
je vse to v štirih dneh. Uničila sva par superg, noge so vsako jutro prosili za
dan pavze in niso bile uslišane, vozili smo se z podzemno in avtobusi, kljub
natrpanemu programu, sva našla kotičke in trenutke za uživanje in občudovanje,
za vpijanje pariškega vzdušja. Odločena pa sva, da se morava vrniti v Paris,
predvsem zato, da z buteljko vina ali penine greva opazovati zahod sonca s
stopnišča Monmartra ter zato, da se v miru sprehodimo po Louvru, brez naglice
in gledanja na uro.
Praktična
informacija:
- za vožnjo s podzemno se kupi blokec po
10 kart. Velja za vse postaje podzemne.
- za vstop v Eiflov stolp se lahko vnaprej
rezervira ura vstopa. Tako ni potrebno čakati vrsto za vstop. Tudi, če je
rezervirana ura vstopa, vseeno moraš čakati vrsto za dvigalo na višjih nivojih.
- Pristan za vožnjo z ladjico po Seni je v
bližini Eifflovega stolpa. Lahko se ura rezervira vnaprej. Zvečer ni bilo
pretirane gužve, tudi, če ni bilo rezervirano.
- vstop Sainte Chapelle – 8 Eur
- Muzej vojske in grob Napoleona – 8,50
Eur
- vstop Louvre – 9 - 12 Eur
- Versaille – vstopnici za vrtove in za
dvorec sta ločeni. Dvorec – 13,50 Eur, vrtovi – nekaj manj, pod 10 Eur...
Restavracije – v latinski četrti jih je kar
precej, tudi relativno poceni. Težava z meniji v francoščini, redko kje so
prevodi. Natakarji večinoma so znali angleško ali italijansko. Povsod
pripravljajo palačinke, na več načinov, je super malica.
V Parisu ni tako pomembno, v katerem delu
bivaš, pomembno je, da je v bližini postaja podzemne.
v prehodih podzemne |
Ni komentarjev:
Objavite komentar