sobota, 18. februar 2012

Salzburg & Solni Rudnik v Hallein (december 2011)

Vsi smo že par let "dogovorjeni", da gremo skupaj na izlet. Skoraj se ne zdi mogoče, da smo se vsi uskladili časovno in smo že na poti (Darka, hvala za prevoz!). Cilj - predbožične tržnice v Salzburgu in Münchnu s kuhanim vinom, klobasami in vsem kar spada zraven.
Iz našega dežja in kislega vremena skozi Tauerntunnel v Avstriji se zapeljemo naravnost v zimsko pravljico.

Ko se zapeljeva skozi drugi predor, sneg izgine. Škoda, ker smo decembra in ne škodi malo božičnega vzdušja. Ob cesti vidimo nekaj gradov, ki bi jih bilo vredno obiskati.
Skozi simpatično mesto Hallein se zapeljemo do solnega rudnika. Nihče od nas še ni bil tam, ne vemo kako je, smo pa polni optimizma. Optimizem začinimo še z malo penine (ura je 11.00 zjutraj :))

Pred vhodom v sam rudnik se lahko pogleda keltska vas, takšna, kot je bila kakih 500 let nazaj.
Totemi:

V keltski hišici:
Karta v sam rudnik stane 18 € in za 1,5-urno dogodivščino niti ni malo. Ampak smo se odločili, da je vredno, saj vse je organizirano premišljeno in turistu prijazno. Najprej dobiš uniforme za v rudnik; he-he, mi smo si bili podobni Fantozziju ali pa tistim, ki so zbežali iz kake ustanove za norce. Smešno pa je ful. Najprej te peljejo z vlakcem, nato pa korakamo po rovih.
 Se spustimo dol po lesenih toboganih (to je šele dobro!!) in bi lahko ponovili večkrat:
A ja, bel oblaček na toboganu - sta naši punci...tok sta hitri. :)
Peljemo se z leseno barko po podzemnem jezeru (žal, slike niso kaj prida, barka se je ves čas premikala ;)) Nekje pod zemljo prečkamo mejo med Avstrijo in Nemčijo.
V samem rudniku pogledamo več odlomkov filmčka (zanimivo) o rudniku in salzburških vladarjih. Tem je postavljen tudi spomenik.
Po rudniku se peljemo direktno v hotel v Salzburgu. Že ob rezervaciji smo ugotovili, da Salzburg ni ne vem kako veliko mesto in če si nastanjen kje v bližini reke ali hriba z gradom - si v bistvu blizu vsemu. Mi smo si našli hotel Meininger za res dobro ceno in pričakovali kako betolo. Hotel nas je kar pozitivno presenetil, simpatične sobe, spodoben zajtrk, gratis biljard v avli... Vse kar bi tu lahko pogrešali, da je kakih 500m bližje centru.
Salzburška in, baje, kar splošna avstrijska posebnost - restavracije in gostilne v mestu se odpirajo šele ob 15.00 uri ali celo pozneje. Po avanturi v rudniku smo bili lačni že ob dveh in to uro smo komaj dočakali. Gasthaus pri Urbanu ima odlično "avstrijsko" kuhinjo in ambient, kjer ti je prijetno naročiti še eno pijačo, pa še kaj za pod zob... tako smo bili tam 2x dnevno :)

Salzburg pa je čudovit. Sploh pa z božičnimi dekoracijami.

Stari center se lahko ogleda v nekaj urah, najbolje začeti od levega brega reki Salzach, od malega trga Rathausplatz po Getreidgasse. Getreidgassse je najbolj znana ulica Salzburga, zmeraj polna ljudi, polna trgovin, zanimivi so tudi table z oznakami trgovin. Tu je Mozartova rojstna hiša. Vzdolž ulice je več prehodov, ki vodijo do univerze, Universitätplatz in Hagenauerplatz. Uličica do božične tržnice:
 In, seveda, novoletni okraski na stojnicah.
 Gluhwein je zakon!!
 Trgovinica, kjer  prodajajo žganje, grappo ipd. Možne so degustacije!!
Na vsakem koraku se lahko kupijo čokoladne Mozartove kroglice - najbolj znane so v rdečih škatlah ali pa "originalne", po receptu še družine Mozart, so v srebrno-plavih ovitkih, ki se jih dobi le v nekaj trgovinah. Niso tako skomercializirane. Kar se tiče mene, okus je podoben in ni nič posebnega.
Kapitelplatz in Mozartova krogla. Kaj ta krogla ponazarja, žal, ne vem. Zgoraj pa se vidi trdnjava Hochensalzburg.
V arkadah katedrale se skriva glasbenik, ki igra na klavir, sredi decembra, in pričara praznično vzdušje.

V centru trga Residenzplatz stoji ena največjih baročnih fontan iz l.1661. Stavbo Residenz je možno ogledati z vodičem, tudi zbirko slik v njej. Na drugi strani trga je Nova Residenza, ki ima tudi zvonik. 3x dnevno (ob 07.00, 11.00 in 18.00h) je možno poslušati znani salzburški zvonovi “Glockenschpiel”. Glockenspiel ima 35 zvonov, vsak mesec so drugačne melodije. Zo je pravi brezplačni mini-koncert.

Na Mozartplatz se nahaja ena najbolj znanih kavarn v Salzburgu - Glockenspiel

V Salzburgu se vsakdo znajde, saj trdnjava je vidna od vsepovsod in sam zgodovinski center je majhen in zelo prijeten. V trdnjavo se lahko pride s funikulerjem.

Kipi, ki krasijo fontano, pozimi so skriti za prozorno plastiko.

Pogled na Salzburg s trdnjave.
 Sam grad je zelo lepo ohranjen in je zelo zanimiv za pogledat. Vse, kar smo pogrešali na vrhu - odprt lokalček za kako kavico...

Po enem od mostov se pride na drugi breg reke. Linzergasse je lepa trgovska ulica (pešcona) na desni strani reki. Ulica se spušča s Kapuzinerberg in je srce srednjeveškega desnega dela mesta. Tudi tu je veliko prodajaln starin, kavarn in restavracij. Tiha in prijetna Mirabelplatz je zvečer priljubljen kraj, kjer se zbira mladina nekaj popiti, v dveh lokalih je običajno polno ljudi.
Od Linzergasse gre zelo lepa ulica Steingasse (med reko in goro), polna lokalov, barov in kabare (Shrimps, Seitensprung, Friedrich, Bazillus), in prava ulica zabave za mladino. Ulica je mirna podnevi in je zelo živahna zvečer.
Vtisi:
- Salzburg je prelepo mesto (tako kot vsa Avstrija), z veliko zgodovinskih znamenitosti. Žal, smo jih premalo obiskali, ker naš cilj je bil malo drugačen.
- Vsekakor mora biti čudovito tukaj spomladi ali poleti, ko je zeleno in je vse v cvetju.
- V predbožičnem času je posebno vzdušje in, če ne že prej, tu obvezno padeš v ta božični feeling.
- Božične tržnice so po celem centru mesta, ni mogoče, da bi kaj zgrešili.
- Kuhano vino (gluhwein) je drugačno kot dobiš pri nas, bolj je sladko, skoraj nekaj med punčem in vinom. Za šalico, v katero natočijo pijačo, skoraj povsod zaračunajo kavcijo, ki jo vrnejo, ko vrneš posodo. In te mika, da bi si kaj obdržal za spomin, saj so lepo poslikane in še je letnica in kraj. Skratka, super spominček za relativno nizko ceno.
- Vse ostalo je drago! Vsaj v primerjavi s tem, kako je pri nas. Tako zvane "evropske" cene.
- Na stojnicah prodajajo ogromno razno-raznih novoletnih okraskov za na smrekco. Ker so hand-made, cene so nore - ena steklena kroglica od 20 € višje. Ipd.
- Sladic na stojnicah je zelo malo. Smo iskali nekaj sladkega, kako pecivo, dobili le nekaj podobnega carskemu pražencu z dotatkom vročih sliv. Je pa božansko!!!
- V bistroju so imeli večer italijanske in francoske glasbe, nastopal je en možakar s Korzike, ki je igral na kitaro in nam je naredil lep večer. Smo peli in celo sami zaigrali nekaj komadov na kitaro.
- Po mestu skoraj ni avstrijcev - sprehajajo se tako ali tako samo turisti; v barih/trgovinah pa delajo vse mogoče preseljenci - naprimer, v bistroju je bila natakarica iz Hrvaške.
- Kava ob avtocesti je katastrofalna! Kavo se lahko naroči le v boljših kavarnah.
- Celo mesto je v znamenju Mozarta, saj se je on tukaj rodil in so salzburžani na to dejstvo zelo ponosni.
- Zgodovinsko pomembne stavbe sploh niso označene (razen rojstne hiše Mozarta), tako nepripravljen po mestu ne moreš. Saj boš videl katedrale in zanimive stavbe, ni pa jasno kaj je kaj. Moraš imeti zemljevid in kak vodnik ali prospekt. Mogoče samo mi nismo tega opazili???
- Mesto je čisto. Vse je urejeno. Ljudje so vljudni in kulturni. Vsekakor je kraj, kamor bi se rada vrnila.