ponedeljek, 6. december 2021

Najlepše plaže Krete: Elafonisi

Prva od sanjskih plaž na Kreti je bila Balos beach. Naslednji dan v planu je čudovita plaža Elafonisi na jugo-zahodu Krete in nato se premikamo do fantastične Paleochore - mestece na jugu otoka, kjer bomo nastanjeni nekaj naslednjih dni.

Zajtrk s pogledom na morje v našem hotelu v Maleme ob severni obali otoka, nato naložimo prtljago v avtomobile in odrinemo proti zahodu in na jug. Ob 08.30 zjutraj je že sončno  in vroče.
Se vozimo na jug po cesti čez sotesko Topolia. Cesta ni slaba, je pa to cesta čez hribe, nobena avtocesta. Vožnja po Kreti je počasna in vzame čas, kljub relativno majhnim razdaljam...
Na razgledni ploščadi nad sotesko (zjutraj so slike povsem neuporabne, slaba svetloba) se ustavimo ob eni od stojnic, prodajalec je vesel strank že zjutraj. Prodaja v glavnem med, ta je najbrž eden glavnih prodajnih artiklov na Kreti ter vse izdelke iz medu. Nekaj poskušamo, seveda, nekaj nabavimo, tudi  odlično kremo za kožo na osnovi medu... Poleg nam ponuja žganje - raki... Tudi za poskusiti. Kašna raki neki? Ura je 9.zjutraj, smo z avtomobili :) Ni kaj, kupimo za s seboj...
Iz Maleme do plaže je okrog 60 km, vozimo se skoraj 1,5 h. Bolj ko se bližamo plaži, se cesta oža, na koncu, ko se spuščamo z glavne ceste do plaže je to že makadam.

Je pa to ena redkih "sanjskih" plaž, do katere se pripelješ z avtomobilom in ni potrebno potem hoditi dol s hribov. Ob plaži je veliko makadamsko parkirišče, brezplačno, žal pa skoraj nič sence, kar se občuti, ko se vrneš do avta.
Takoj ob vhodu na plažo je "urejen" del z barčkom s pijačo in prigrizki, celo tuš in senčniki z ležalniki (najem 13 € za 2 osebi). Ležalniki so postavljeni na precej ozek pas mivke med morjem in laguno, na dan, ko smo bili tam, je kar precej vleke veter... Seveda je zelo lepo. Ampak najlepši del je še naprej.
Plaža Elafonisi je zelo dolga, vsekakor 1 km, morda več, ni pa to tako očitno, ker plažo ločijo na nekakšne dele skale, včasih so višje od človeka. Prvi del je ta urejena plaža z ležalniki, za videti pravo lepoto te plaže moraš naprej, ne smeš se tu ustaviti...
Pogled na urejen del plaže in proti parkirišču:

Naprej so manjše sipine in skale, ne bo pa več dostopa do plitve lagune... Potka med sipine je označena z vrvicami in je lepa že zaradi sprehodov:
"Divji" del plaže:
V pesku rastejo lepe velike bele rože, ki naredijo skoraj praznično vzdušje:
Mivka ob obali pogosto ima roza odtenek, skale naredijo vse skupaj še bolj slikovito. Ob redkih drevesih je mogoče najti nekaj sence. Dlje kot greš, manj je ljudi...
Pogled proti koncu plaže - na koncu je višji hrib s križem in malo kapelo na vrhu griča. Pod hribom je FKK plaža. Hrib ni visok je zaradi razgleda je dobro se sprehoditi na vrh.

Na plaži je vsekakor veliko obiskovalcev, ker je plaža tako znana in res lepa. A ta del Krete ni več tako turističen, kot sever, zato tudi tukaj je mogoče najti bolj odmaknjen kotiček plaže skoraj samo zase.

Večino slik plaže sem naredila med tem, ko smo hodili proti koncu plaže. Osupljivo čista prosojna voda, skoraj roza mivka, skale vsemogočih oblik te "silijo", da fotografiraš vsak nov zalivček... Vmes smo se nekje ustavili za urico, se kopali, počivali, slikali, se odpravili dalje... Krasen kraj...

Sprehodim se na vrh hribčka na koncu plaže - pogled nazaj razkrije, da plaže je na 1- km dolgem polotoku, ena stran je skalnata, razen lagune na samem začetku, druga stran pa je ravno naša lepa plaža... V ozadju so gore, preko katerih smo se vozili sem:

Cerkvica na hribu na koncu plaže, čisto na koncu hriba menda je tudi svetilnik, a do njega nisem prišla...
Pogled na polotok, plaža je na desni strani... Ko si višje, sploh ne deluje tako sanjsko...
Razgledi z vrha hriba:

Del plaže takoj spodaj je FKK, je tudi označeno:

Po štirih urah na plaži se odpravimo nazaj... Čudovita plaža je, ni pa nujno, da se tu samo sončiš in kopaš, so možnosti tudi za raziskovanje okolice in sprehode... Ta plaža mi je ostala v spominu kot najlepše na Kreti...

Oznaka na parkirišču: :)
Z avtomobili se vrnemo nazaj na glavno cesto, v zadnjem neselju, preden se spuščaš h plaži, smo že prej opazili gostilno  z lepo teraso in že takrat se ustavili rezervirati mizo (!) - ja, tukaj so radi pripravljeni vnaprej, da kdo pride, sploh, če je to več ljudi naenkrat.
Terasa z razgledom:
Za hrano veliko krat je preprosto, skoraj ne rabiš gledati jedilni list, temveč natakar pove, kaj od jedi imajo na razpolago. Vedno je to grška ali kretska solata (ni velike razlike, ampak, ker smo na Kreti - se ve, kaj se naroča ;)), nekaj mesnih jedi, največkrat piščanec, vsaj ena vegetarijanska. Tukaj so imeli še eno porcijo jagnjetine, Freddy pravi, da je bilo odlično pripravljeno. Pijemo pivo, pa tudi lokalno vino, ni slabo, niso pa tu znani po vinih...
Všeč nam je bil prt na mizi - povoskan papir z narisanim zemljevidom Krete in označenimi mesti in zanimivimi destinacijami. Spotoma smo se vsaj naučili, kje se nahajamo.
Po kosilu se odpravimo v smer mesteca Paleochore na južni obali Krete. Pot tja gre preko hribov, južna obala je hribovita in nima kake povezovalne ceste v bližini morja. Se pravi se vračamo v nekakšen center otoka ali celo bližje severni obali. Tako vožnja po Kreti je vedno vožnja po hribih, razen, če nisi samo na severu.

Spotoma se ustavimo na kavo v tipični gorski vasici - Elos. Vasica je mala turistična atrakcija, saj tu se nahaja ena zelo stara bizantinska cerkev.
Lepša in bolj moderna cerkev v vasici:
Stara bizantinska cerkev, lahko smo stopili noter in pogledali poslikave:

Lastnik taverne poleg stare cerkvi nas povabi v gostilno na kostanjev liker, ga sami delajo, v okolici je precej kostanjev. Liker je dober, seveda. lahko ga kupiš. Poleg ponuja med in celoizdelke za nego telesa z aloe. Po plaži kreme z aloe so še kako aktualne. Vse lahko prej preizkusiš... Ni poceni, a nekaj biznesa je gospod naredil. Tudi mi smo zadovoljni :D
V Paleochoro se vozimo dobro uro, čez soteske in hribe, vmes je pravi gozd starih oljk. Opažamo, da mrež za pobiranje oljk sploh ne pospravljajo iz oljčnikov, samo zarolajo ob drevesa...
Paleochore je mesteca na jugu Krete s 5,5 tisoč prebivalcev, ob obali Libijskega morja. Mesto je zelo staro in med najbolj južnimi mesti Beneškega in Rimskega imperijev.
Najprej se zapeljemo skozi mesto do vzpetine nad mestom do ostankov stare beneške trdnjave. Od same trdnjave je ostalo sicer  le nekaj nizkih zidov, a je lepo priti sem zaradi razgleda na mesto in obalo.
Ostanki trdnjave:
Mesto leži na manjšem polotoku, na obeh straneh so plaže, tista na levi je večja in lepša, na desni pa lepša promenada ob morju. Samo mestece leži nekako med obema plažama z nekaj centralnih ulic.
Čez dan so ulice v centru odprte za promet, zvečer (najbrž po 19. uri), promet zaprejo in čez vso ulico se postavijo terase restavracij in stojnice trgovin, tako mesto je živahno vse do poznega večera.
Mi smo nastanjeni v apartmajih na začetku peš cone, vse je zelo korektno. Naša apartmajska hiša:
S prve nisem razvozlala, kakšno je geslo za WiFi ;))
Zvečer gremo ven. Mesto še vedno ni zelo turistično, še vedno je pristno in umirjeno, ker je tako odmaknjeno od glavnih prometnih cest in od skomercializiranega turističnega severa. Sem so leta nazaj zelo radi prihajali hipiji z vsega sveta. Še kakšen je ostal, že postaran. Seveda, tukaj so tudi turisti, a še vedno je veliko domačinov, ki posedajo na terasah lokalov.
Mi gremo najprej na ghiros (odličen je v ulici pred velikim supermarketom), nato v marketu se založimo s pijačo in nadaljujemo večer na nočni plaži...
Naslednja slika najbrž je le za lastni arhiv, a nam je bilo tako luštno, celo smo plesali sirtaki :) No, preden smo se odpravili proč, smo vse pospravili, ležalniki, smeti ipd...